Så här skapar du en ny användare

Som administratör i Minuba kan du vara självständig och utföra det mesta på egen hand, likaså skapa nya licenser.
För att skapa en ny licens och sedan en användare gör du på följande vis:
Klicka på Kugghjulet – Administration – Användare.
Där har du en överblick över dina licenser och användare i Minuba. Du måste först göra en ny licens för att sedan skapa en ny användare på den licens du valt.

Klicka på ”Skapa ny” som du har högst upp till höger i Minuba och tryck på Skapa användare.
Klicka i vilken licens du vill ha och tryck på Upprätta. I detta stadietså skapar vi en ny licens.

På denna sida du kommer till kan du välja hur många licenser du vill skapa, du kan alltså lägga till mer än en licens på en gång om det behövs.

För att bekräfta så trycker du på ”Skapa faktura här” till höger på sidan då har du skapat dina licenser.

För att nu lägga till din/dina medarbetare så trycker du igen på Skapa ny uppe till höger i din Minuba och väljer Användare.

Om du kikar till höger i rutan som kommer upp så kommer du nu se att du har licenser som inte används på de licenser du precis köpt till. Genom att klicka i den licens som finns så kommer du vidare till att kunna skapa en användare.
Glöm inte att skicka ett nytt välkomstbrev till din användare så att denne kan skapa sig ett lösenord och logga in.

Lycka till!