Ditt abonnemang i Minuba
Förnya ditt abonnemang
Det är viktigt för oss att du enkelt kan förstå priserna för ditt abonnemang i Minuba. Därför kan du själv se och ändra abonnemanget när du vill, så att det passar dina behov just nu.
När det är dags att förnya ditt abonnemang kan du själv bestämma hur länge du vill förnya det. Du skapar fakturan själv och betalar den. Vi drar inte automatiskt pengar från ditt konto. Den som skapar fakturan kommer att stå på fakturan under 'Er ref.'
En vecka innan ditt abonnemang går ut kommer en påminnelse när du loggar in, så att du inte glömmer bort att förnya och riskerar att ditt konto blir låst.
Gå till 'Administration' -> 'Översikt över abonnemang'. Här kan du välja hur många månader du vill förlänga ditt abonnemang med.
Sen väljer du vilka användarlicenser du behöver.
Det viktiga i denna överblick är att du anpassar dina licenser till det antal aktiva medarbetare som du har registrerat i ert Minuba.
Du kan använda ‘+’ och ‘–’ knapparna för att lägga till eller ta bort licenser, eller manuellt ange antalet licenser i fältet. Du kan följa dina ändringar i antal licenser och perioder i sektionen Licens.
Stäng det här avsnittet
Anpassa ditt abonnemang
Om du ska lägga till en ny medarbetare eller om någon slutar, behöver du justera ditt abonnemang.
Lägg till eller ta bort användare genom att klicka på ‘Administration’ -> ‘Användare’.
Lägg till ny användare
Skapa en ny medarbetare genom att klicka på ‘Skapa ny’ uppe i högra hörnet och välj ‘Skapa användare’.
En pop-up visas där du kan välja vilken licenstyp du vill använda. Om du har licenser som inte används, står de under ‘Fria licenser’.
Om du inte har några fria licenser för den valda licenstypen, välj ‘Köp licens’. Då kommer du till ‘Anpassa abonnemang’ där du kan köpa de licenser du behöver. Du kan ändra flera licenser samtidigt, till exempel köpa 2 begränsade användare och ta bort en resursanvändare samtidigt.
Välj de licenser du vill ha och kontrollera i rutan till höger.
Här kan du också välja hur fakturan ska skickas.
Fakturering och utskick av faktura
När du lägger till licenser i ditt Minuba-avtal skapas automatiskt en faktura som ligger klar för betalning.
Vart skickas fakturan?
- Fakturan skickas automatiskt till den e-postadress som den aktuella användaren är inloggad med.
- Du kan dessutom lägga till fler e-postadresser som också ska ta emot fakturan.
Om du har aktiverat 'Minuba' för Minuba fakturering för ditt företag, kommer fakturan också att dyka upp under 'Inköp'.
Om du inte har 'Minuba' för Minuba fakturering kan du välja att skicka den som en offentlig faktura genom att ange ett EAN/GLN-nummer.
Du har nu lagt till licenserna till din Minuba och det kommer finnas en faktura för betalning.
Vid uppsägning/borttagning av en användare
Om du inte längre behöver en användare kan du alltid säga upp eller ta bort användaren. När licensen är uppsagd eller borttagen, överförs krediten för de kvarvarande hela månaderna till nästa faktura.
Stäng det här avsnittet
Hittade du inte vad du sökte?
Har du fortfarande frågor?
Kontakta vår kundsupport
måndag - fredag kl. 09-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail och telefon.
Som Minuba GO! kund kan du få support på följande e-postadress.