Tlf: 031 3613 577
  • Logga in
  • Språk
    • Dansk
    • Nederlands
    • Føroyar
    • Flag icons made by Freepik from www.flaticon.com
  • Funktioner
    • Min Plan
    • Orderhantering
    • Företagsöverblick
    • Digitala arbetskort
    • Materialregistrering
    • Tidrapportering
    • Kvalitetssäkring
    • Planering
    • Fakturering
    • Budget
    • Servicebesök
    • Anläggning
    • Entreprenad
    • Minubas app
    • Gå till Funktioner
  • Integrationer
    • Grossister
    • Integrationer via API
    • Samarbetspartners
    • Gå till Intergration
  • Pris
    • Minuba Plus
    • Minuba GO!
    • Priser
  • Support
    • Kurser
  • Kunskapsbanken
    • Artiklar
    • Kundberättelser
  • Kontakta oss
    • Om oss
    • Jobba hos oss
  • Prova demo

Pris – NYT DESIGN

Vilken Minuba produkt ska jag välja?

Priser som passar din verksamhet

GO!

Med Minuba GO! får du online-fakturering och orderhantering för upp till 2 användare. Helt gratis!

Plus

Med Minuba Plus får du alla fördelar med online-fakturering och orderhantering, oavsett om ni är en eller flera hundra anställda.

Ingår:

Läs mer om Minuba GO!
Läs mer om Minuba Plus

Administrativ användare - pris per månad

Gratis - max 2 användare

299 SEK

Begränsad användare - pris per månad

-

219 SEK

Resursanvändare - pris per månad

-

119 SEK

Resurs - pris per månad

-

29 SEK

Onboarding

30 min online webinarie

60 min uppsättning online

Gratis mailsupport

Ja

Ja

Gratis telefonsupport

-

Ja

10 gratis uppdateringar om året

Ja

Ja

Antal användare

Max 2 användare

Obegränsat antal

Gratis mobilapp (iOS, Android)

Ja

Ja

Nöjdhetsgaranti

-

Ja

Välj ditt startpaket

Gör det själv 0;-

Från 0;- kronor (se nedan)

Funktioner

Offerthantering

Orderhantering

Arbetskort

Tidrapportering

Materialregistrering

Kalender

Inköpsfaktura (EDI)

Kund- och adressregister

Logo- och dokumentlayout

Fakturering

ROT/RUT avdrag

Omvänd byggmoms

Tillägg- och frånvarotyper

Grossistavtal

2 av de största

Brett utbud av leverantörer

Dokumentation (bilder, PDF, CAD etc.)

5 GB i alt

10 GB. pr. användere pr. år

Dokumentmallar

Standard

Standard + Skapa själv

Kvalitetssäkringsdokument / Egenkontroll

-

Skapa själv

Planeringsverktyg

-

Serviceavtal

-

Företagsöverblick (rapporter och statistik)

-

Påminnelser och inkasso

-

Extra arbete / ÄTA-hantering

-

Administrera Resurs

-

Skaffa Minuba GO!
Prova Minuba Plus

Priser som passar din verksamhet

GO!

Med Minuba GO! får du online-fakturering och orderhantering för upp till 2 användare. Helt gratis!
Läs mer om Minuba GO!

Ingår:

Administrativ användare - pris per månad

Gratis - max 2 användare

Begränsad användare - pris per månad

-

Resursanvändare - pris per månad

-

Resurs - pris per månad

-

Onboarding

30 min online webinarie

Gratis mailsupport

Ja

Gratis telefonsupport

-

10 gratis uppdateringar om året

Ja

Antal användare

Max 2 användare

Gratis mobilapp (iOS, Android)

Ja

Nöjdhetsgaranti

-

Välj ditt startpaket

Gör det själv 0;-

Funktioner

Offerthantering

Orderhantering

Arbetskort

Tidrapportering

Materialregistrering

Kalender

Inköpsfaktura (EDI)

Kund- och adressregister

Logo- och dokumentlayout

Fakturering

ROT/RUT avdrag

Omvänd byggmoms

Tillägg- och frånvarotyper

Grossistavtal

2 av de största

Dokumentation (bilder, PDF, CAD etc.)

5 GB i alt

Dokumentmallar

Standard

Kvalitetssäkringsdokument / Egenkontroll

-

Planeringsverktyg

-

Serviceavtal

-

Företagsöverblick (rapporter och statistik)

-

Påminnelser och inkasso

-

Extra arbete / ÄTA-hantering

-

Administrera Resurs

-

Skaffa Minuba GO!

Plus

Med Minuba Plus får du alla fördelar med online-fakturering och orderhantering, oavsett om ni är en eller flera hundra anställda.
Läs mer om Minuba Plus

Ingår:

Administrativ användare - pris per månad

299 SEK

Begränsad användare - pris per månad

219 SEK

Resursanvändare - pris per månad

119 SEK

Resurs - pris per månad

29 SEK

Onboarding

60 min uppsättning online

Gratis mailsupport

Ja

Gratis telefonsupport

Ja

10 gratis uppdateringar om året

Ja

Antal användare

Obegränsat antal

Gratis mobilapp (iOS, Android)

Ja

Nöjdhetsgaranti

Ja

Välj ditt startpaket

Från 0;- kronor (se nedan)

Funktioner

Offerthantering

Orderhantering

Arbetskort

Tidrapportering

Materialregistrering

Kalender

Inköpsfaktura (EDI)

Kund- och adressregister

Logo- och dokumentlayout

Fakturering

ROT/RUT avdrag

Omvänd byggmoms

Tillägg- och frånvarotyper

Grossistavtal

Brett utbud av leverantörer

Dokumentation (bilder, PDF, CAD etc.)

10 GB. pr. användere pr. år

Dokumentmallar

Standard + Skapa själv

Kvalitetssäkringsdokument / Egenkontroll

Skapa själv

Planeringsverktyg

Serviceavtal

Företagsöverblick (rapporter och statistik)

Påminnelser och inkasso

Extra arbete / ÄTA-hantering

Administrera Resurs

Prova Minuba Plus

Välj ditt Minuba Plus startpaket

Vi står redo till att hjälpa dig oavsett om du har använt Minuba tidigare eller inte!
Med våra startpaket är du säker på att få en ordentlig start med Minuba.

Alla priser är exklusive moms och transport.

Kom ihåg! Oavsett vilket paket du väljer så har du alltid gratis support.
Supporten har öppet alla vardagar mellan kl 9 - 16 på telefon och mail.

SEK 0,-

Gör det själv

Om du har erfarenhet av liknande system kan du själv lära dig att använda Minuba Plus

Ingår:
  • Möjlighet för 6 månaders abonnemangsperiod
    Efterföljande abonnemangsperiod är minimum 12 månader. Se detaljer. Läs mer under Prenumerationsinformation
  • 1 TIMMES UPPSÄTNING ONLINE:
  • Din företagsinformation
    Vi går igenom företagsinformation, e-post inställningar och bankinformationer. Ca 10 min.
  • Timpriser och marginal
    Vi visar hur du uppsätter/anpassar de timsatser ni använder i företaget. Ca 10 min.
  • Logga och layout
    Vi visar hur du laddar upp en logga i Minuba. Ca 5 min.
  • Grossister, uppsättning av rabattbrev och leverantörsfaktura/EDI
    Vi går igenom hur man lägger till en ny grossist, vart du laddar upp dina rabattbrev och hur du överför EDI fakturor till ett arbetskort. Ca 10 min
  • Integration till ekonomisystem och serienummer
    Vi tittar på hur du aktiverar integrationen till ditt ekonomisystem samt hur du ställer in dina serienummer. Ca 15 min.
  • Datarensning och avrundning
    Vi visar verktyget för datarensning och genomgår eventuella frågor. Ca 10 min
Läs mer... Stäng

SEK 5.995,-

Få mer hjälp

Vi hjälper dig att komma igång och ser till att du sätter upp systemet korrekt.

Ingår:
  • Möjlighet till 6 månaders abonnemangsperiod.
    Därefter är abonnemangsperioden minst 12 månader. Les mer under Prenumerationsinformation
  • 2 månaders nöjdhetsgaranti.
    Läs mer under "Nöjdhetsgaranti".
  • 2 TIMMARS GUIDAD INSTALLATION:
  • Basisinställningar
    Vi går igenom allt från "Gör det själv"-paketet.
  • Order- och faktureringsmodul
    Vi tittar på skapandet av order, fakturor, kreditnotor samt påminnelser och/eller påminnelser om betalningar. Ca. 20 minuter.
  • Materialer
    Vi visar hur du kan skapa dina egna material. Ca. 10 minuter.
  • Mallar
    Vi visar var du kan skapa dina egna mallar. Ca. 10 minuter.
  • Tidsregistrering
    Vi går igenom tidsregistreringsmodulen och hur medarbetare kan registrera sin arbetstid. Ca. 10 minuter.
  • Planeringsmodul
    Vi visar hur du kan planera din och dina medarbetares tid. Ca. 15 minuter.
Läs mer... Stäng

SEK 10.995

Vi gör det tillsammans

Tilsammans ser vi till att du och ditt företag får en trygg och säker uppstart.

Ingår:
  • 6 månaders abonnemangsperiod
    Efterföljande abonnemangsperiod är minimum 12 månader. Les mer under Prenumerationsinformation
  • 2 månaders nöjdhetsgaranti.
    Läs mer under "Nöjdhetsgaranti".
  • 4 timmars valfri kurs
    med upp till 8 deltagare
  • 2 TIMMARS GUIDAD INSTALLATION:
  • Basisindstillinger
    Vi går igenom allt från "Gör det själv"-paketet.
  • Extra genomgång
    Vi genomgår allt tillsammans från "Få mer hjälp" paketet
Läs mer... Stäng

Nöjdhetsgaranti

På Minuba vet vi att digitalisering av verksamheten är ett viktigt beslut. Därför kan du som ny kund välja Minubas nöjdhetsgaranti i ditt startpaket, så du känner dig trygg med ditt val.

Med Minubas nöjdhetsgaranti kan du från den dag vi skickar din orderbekräftelse på Minuba och 2 månader framåt ångra ditt köp. När din nöjdhetsgaranti har löpt ut efter två månader återbetalas inte det förbetalda abonnemanget.

  • Din nöjdhetsgaranti omfattar återbetalning av:
    Prenumerationer på alla skapade användarlicenser
    Köpta kurser som inte har avhållits
  • Din nöjdhetsgaranti består inte återbetalning av:
    Startpaket inklusive aktiviteter mm som har genomförts
    Köpta kurser som har avhållits
    Körning/transport som har varit

Prenumerationsinformation

Minuba är en prenumerationsbaserad produkt.

Prenumerationen på Minuba är förbetald för hela den prenumerationsperiod du väljer. För att göra det säkert och enkelt för dig att komma igång med Minuba, erbjuder vi dig därför extra säkerhet utöver din nöjdhetsgaranti, nämligen en kortare prenumerationsperiod på endast 6 månader.

När du väljer att förlänga din prenumeration är den lägsta förbetalda prenumerationsperioden 12 månader. Om du väljer att förskottsbetala för en längre period får du också rabatt ju längre period du väljer.

Du kan välja mellan:

12 månader förbetalt (standard)
18 månader förbetalt (10% rabatt)
24 månader förbetalt (15% rabatt)

Under den första prenumerationsperioden har du möjlighet att välja 6 månaders förbetalt.

Det säger våra kunder

Orderhanteringen är ju given, sen gillar jag även Minubas kalkylprogram, alltså offertmallar, väldigt mycket. Vi sparar väldigt mycket tid
Gabriel Denian
DH Elkoncept
Med Minuba sparar vi tid och får överblick över våra jobb.
Andreas Nordin
Elbyrån Nordin & Larsson
Vi har fått stor nytta av tidsbesparingen efter att vi började anv¨nda Minuba
Håkan Adrian
Data Elinstallation Automation i Sydost (DELA)

Se alla våra kundberättelser

Se alla våra kundberättelser

Snickare

Bättre kontroll och tryggare orderhantering

Läs mer...

Elektriker

Ett användarvänligt och pedagogiskt system

Elektriker

Allt har blivit enklare med Minuba
Minuba
  • Funktioner
  • Grossister
  • Integrationer
  • Partner
Support
  • Utvecklare
  • Driftinformation
  • Nyhetsmail
Om oss
  • Kontakta oss
  • Kundberättelser
  • Jobba hos oss
Mer info
  • Säkerhet
  • Cookies
  • Villkor
Flöjelbergsgatan 20B
43137 Mölndal
Sverige
559114-7243

+46 31 3613 577
info@minuba.se
Social Media
Minuba Plus
Minuba GO!

Minubas avtals- och servicevillkor

Det här avtalet gäller under den period som anges på orderbekräftelsen från datumet för ikraftträdande.

Avtalet förnyas automatiskt när det löper ut under 12 månader, tills dess att en av parterna ger den andra besked om att man inte längre vill ingå i samarbetet, dock minst 14 dagar innan den vid tillfället gällande perioden. När nöjdhetsgarantin löper ut återbetalas inte förutbetalda abonnemang.

 

Tystnadsplikt och sekretess
Minuba AB ska säkerställa att alla personer, som behandlar personuppfifter har tystnadsplikt. Tystnadsplikten avser all information man får veta om kunden i samband med leverans av Minubas produkter, såvida inte det handlar om omständigheter som ska överlämnas för tredje parts kännedom. Tystnadsplikten gäller också efter att avtalet upphört.

Båda parterna samtycker till, också efter att avtalet upphört, att inte på något sätt vidarebefordra någon form av känsliga uppgifter om motparten, däribland, men inte begränsat till, kund- och ärendeinformation, affärskontakter och andra kopplingar till motparten, däribland personer, företag eller andra organisationer.

 

Minuba servicenivå – tillgänglighet, säkerhet, säkerhetskopiering och uppdateringar
Minuba är internetbaserat och fungerar endast med tillgång till internet. Kunden ansvarar själv för att säkra tillgången till internet.

Vi garanterar att Minuba är tillgängligt minst 99,7 % av tiden, utom vid de normala servicefönstren under en 12-månadersperiod. Minuba AB uppdaterar kontinuerligt Minuba och förbehåller sig rätten till ett normalt servicefönster andra torsdagen i månaden, mellan kl. 18:00 och 24:00 (UTC+1). Om tillgängligheten är mindre har kunden rätt till en ersättning motsvarande ett belopp som står i proportion till den period då systemet inte har varit tillgängligt. Ersättningen kan aldrig överskrida det belopp som kunden redan har betalat för Minuba under den senaste 12-månadersperioden.

Data säkerhetskopieras varje dag. Vid förlust av data för kunden är det möjligt att återskapa data från varje dag den senaste veckan och därefter från varje vecka (söndag) under de senaste 2 månaderna.

Om kunden vill återskapa egna data tar Minuba AB ut betalning enligt gällande timersättning.

 

Ägande- och upphovsrätt
Minuba AB har ägande- och upphovsrätt till Minuba. Det här avtalet ger kunden rätt att använda Minuba. Kunden får under inga omständigheter överföra Minuba eller relaterat material till tredjepart, såvida det inte specifikt finns ett särskilt skriftligt avtal om detta.

Efter avslutat samarbete är Minuba AB skyldigt att förstöra allt material kunden har levererat. Kunden ansvarar för att de data som kunden placerar hos Minuba AB inte kränker tredjeparts rättigheter.

Kunden har äganderätt till sina egna data i Minuba. Kundens data kan därför inte ingå som tillgång i samband med Minuba AB eventuella betalningsinställelse, konkursbehandling, tvångsupplösning eller liknande. Konkursförvaltare, boutredningsman eller annan handläggare ska därför, utan onödigt dröjsmål, säkerställa att kunden kan få sina data utlämnade.

 

Kundansvar
Kunden ansvarar själv för att alla former av aktiviteter som pågår vid användning av kundens konton, däribland att komma ihåg att logga ut efter avslutad användning.

Kunden ska omgående informera Minuba AB om alla former av icke auktoriserad användning av kundens lösenord eller konton samt vilka andra former som helst av säkerhetsbrott som kunden känner till eller har misstanke om. På samma sätt ska kunden efter bästa förmåga omedelbart försöka stoppa all olaglig kopiering och distribution av innehåll i den utsträckning kunden har kännedom om detta.

Minuba AB ansvarar inte för eventuell icke auktoriserad tillgång till, eller ändring av, kundens överföringar eller data, material, information eller data som skickas eller tas emot, oavsett om data tagits emot av Minuba AB, samt alla transaktioner som förs in i Minuba.

 

Ansvarsbegränsning
Minuba AB ersättningsansvar för skador är begränsat till ett belopp som motsvarar det belopp som redan betalats eller som ska betalas för användning av produkten under en period av 12 månader.

Ingen av parterna ansvarar gentemot den andra parten vad gäller indirekta skador, följdskador eller specialskador, däribland förlorad vinst, förlust av data eller krav från eventuell tredje part. Denna ansvarsbegränsning gäller oavsett orsaken till problemet, däribland inkluderat, men inte begränsat till, försumlighet.

 

Hantering av personliga upplysningar
Minuba AB behandlar personlig information i syfte att tillhandahålla den överenskomna tjänsten, som omfattas av dessa avtal och servicevillkor. I detta sammanhang behandlas allmän personlig information om de personer som behandlas av kunden eller dess anställda i Minuba. Minuba AB är databehandlare för de personuppgifter som Kunden lagrar och behandlar i Minuba. För behandling av Kundens personupplysningar är avtalet följande: Båda parter ska kontinuerligt genomföra passande tekniska och organisatoriska åtgärder, som uppfyller kraven i dataskyddsförordningen GDPR 2016/679 ( i dokumentet kallat ”Förordningen”), för att säkerställa och skydda de registrerades rättigheter.

Minuba AB ska uppfylla kraven i artikel 28 i Förordningen, härunder mot särskild betalning även ge Kunden det bistånd som avses i artikel 28. Detta med hänsyn til databehandlingens karaktär, med krav om att kunden överhåller kapitel 3 i Förordningen i relation till den registrerandes rättigheter samt bidra till att via kundens compliance i relation till Förordningen artikel 32-36 och lämna information och nödvändig dokumentation till Kunden så att Kunden kan övervaka att Minuba AB uppfyller kraven i artikeln 28, genom att tillåta och bidra till revision.

Minuba AB ska ha rätt till att för egen räkning och risk använda underleverantörer som också behandlar Kundens personuppgifter. Minuba AB ska vid byte av underleverantör eller användning av en ny underleverantör skriftligt meddela Kunden minst 30 dagar innan påtänkt byte/ny underleverantör. Kunden har rätt till att göra invändningar mot det påtänkta bytet av underleverantör/nya underleverantör. Minuba AB har rätt att använda Kundens data, inklusive personuppgifter, i anonymiserad form, där det inte är möjligt att spåra data eller personuppgifter till kunden eller någon specifik fysisk person, inklusive i samarbete med tredje part.

 

Vid avtalets ingående använder Minuba AB följande underleverantörer som godkänts av kunden: Support system tools samt Service providers.

Minuba AB ser till att alla underleverantörer uppfyller kraven i artikel 28 i Förordningen och skyldigheterna i detta avsnitt. Minuba AB ska ingå skriftliga avtal med alla underleverantörer. Om en leverantör inte upfyller kraven är Minuba AB ansvarig mot kunden.

Minuba AB får inte överföra Kundens personuppgifter till länder utanför EU utan skriftligt tillstånd från Kunden. All behandling av Kundens personuppgifter sker i enlighet med Kundens dokumenterade instruktioner. Den dokumenterade instruktionen utgörs dels av parternas avtal, så att den databehandling som är nödvändig för att Minuba AB ska kunna uppfylla det avtal som ingåtts med Kunden, kan utföras, och dels av de särskilda instruktioner som Kunden har givit Minuba AB.Minuba AB måste omedelbart meddela kunden om en instruktion enligt personens uppfattning strider mot förordningen. Kunden är ansvarig för att behandlingen av personuppgifter sker i enlighet med förordningen, inklusive att det finns myndighet för de handlingar som Minuba AB får i uppdrag att utföra.

Efter avslutad affärsrelation mellan parterna måste Minuba AB antingen radera eller skicka tillbaka den personliga informationen till Kunden och ta bort kopior, såvida inte EU eller nationell lag föreskriver lagring av personlig information. Om Kunden inte instruerar Minuba AB till annat, är Minuba AB berättigad och skyldig att ta bort Kundens personuppgifter inom 3 månader efter att affärsförhållandet mellan parterna upphört. Kunden får inte använda Minuba AB för att behandla andra kategorier av registrerade eller andra typer av personuppgifter än vad Minuba AB är avsett till.

 

Förseningar
Minuba AB ansvarar inte för förseningar som beror på andra leverantörer eller kundens övriga omständigheter, ej heller förseningar som beror på force majeure eller yttre omständigheter, som ligger utanför Minuba AB kontroll.

 

Uppsägning
Var och en av parterna kan säga upp det här avtalet med omedelbar verkan som en följd av att den andra parten bryter mot avtalet, förutsatt att den andra parten inom 30 dagar efter ett skriftligt meddelande om detta inte har kunnat åtgärda felet. Undantaget från detta är vid utebliven betalning från kunden, då Minuba AB kan säga upp avtalet, såvida inte kunden inom 10 dagar efter påminnelse helt har korrigerat detta mellanhavande, kan Minuba AB suspendera eller omedelbart säga upp kundens avtal så att kunden inte längre har tillgång till systemet.

Om kunden vill få en eventuell suspendering upphävd för att på nytt få tillgång till systemet krävs att kunden fullt ut har korrigerat detta mellanhavande samt att kunden betalar en återetableringsavgift.

När avtalet upphör avbryts kundens tillgång till Minuba på den dag avtalet avslutas. Oavsett orsaken till att det här avtalet upphör kan kunden begära att, mot en avgift, få utskrifter eller filer med kundens data på Minuba levererade.

 

Tvister och oenighet
Om det här avtalet leder till oenighet mellan parterna ska det försöka lösas i godo. Om en lösning i godo inte kan uppnås avgörs oenigheten enligt svensk lag.