Arbetskort
När du har fått ett avtal med en kund och har godkänt orderutkastet eller offerten, går du vidare till nästa steg – arbetskortet.
Orderutkastet eller offerten är grunden för din arbetsorder, och den information du tidigare har angett förs automatiskt över till arbetskortet.
Så här använder du ditt arbetskort
När ordern är skapad och datumet för arbetets start närmar sig är det dags att börja använda arbetskortet.
När du har godkänt ett orderutkast, omvandlas det till ett arbetskort som dina medarbetare får tillgång till. De kan nu planera arbetet i anslutning till arbetskortet och påbörja uppdraget.
Stäng det här avsnittet
Genvägar
Till höger under 'Handlingar' hittar du 'Genvägar' till de olika sektionerna på arbetskortet. Klicka på den sektion du vill redigera. När du har gjort de önskade ändringarna sparar du dem genom att klicka på sparaknappen under 'Handlingar' uppe i högra hörnet.
På arbetskortet har du också möjlighet att se status för de extraarbeten du har skapat. Det gör du genom att klicka på fliken 'Extra arbete' eller genom att gå in på de olika extraarbeten.
Stäng det här avsnittet
Ändra prisunderlaget för din order
Ändringen sker i två steg:
- Ändra prisunderlag under 'Pris och tidsfrister'.
- Återställning av fakturautkast
Om du först har godkänt en faktura där ordern är fakturerad enligt förbrukning, kalkyl eller fast pris, är det inte möjligt att ändra ordern till att faktureras som en entreprenadorder.
Stäng det här avsnittet
Faktura
Under 'Genvägar' och sektionen 'Fakturor' kan du se de fakturor som är kopplade till ordern, och i kolumnen 'Ursprung' kan du se om fakturan hör till huvudordern eller till ett eventuellt extraarbete.
Systemet skapar automatiskt ett fakturautkast för varje enskild order när de skapas. Det innebär att det redan finns ett fakturautkast i systemet för din order.
På de enskilda extraarbetena kan du också se de fakturor som är kopplade just till det specifika extraarbetet, under sektionen 'Fakturor'.
Stäng det här avsnittet
Hittade du inte vad du sökte?
Har du fortfarande frågor?
Kontakta vår kundsupport
måndag - fredag kl. 09-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail och telefon.
Som Minuba GO! kund kan du få support på följande e-postadress.