Fyra goda anledningar att välja digital orderhantering

skriveredskaber, computer og notesbog på et skrivebord

Få en enklare vardag med digital orderhantering för ditt hantverksföretag

Behöver du en sista knuff för att komma igång med digital orderhantering? Eller har du tidigare använt ett system som inte riktigt passade dina arbetsprocesser?

Idag kan de flesta arbetsflöden och processer stödjas av digitala verktyg. Med rätt verktyg för fakturering och orderhantering kan du effektivisera ditt företag och minska manuellt arbete. Dessutom kan du ta emot fler uppdrag, vilket ger dig möjligheten att öka din omsättning.

Många företag har redan sett fördelarna med att använda ett professionellt digitalt system för order- och projekthantering och är på god väg att digitalisera sin hantverksverksamhet.

Välj rätt system som passar ditt företag

När du ska välja ett digitalt system för orderhantering är det viktigt att du utforskar de olika alternativen på marknaden.

Lär dig om de olika systemen, jämför dem, och se till att du har en tydlig bild av dina behov. Detta är avgörande för att kunna välja det system som passar just din verksamhet och arbetsflöde.

Om du väljer rätt system som stödjer dina arbetsprocesser kommer du kunna optimera din verksamhet, spara tid, pengar och resurser.

Det första steget mot digitalisering är att kartlägga dina arbetsprocesser. Genom att förstå både dina egna och dina montörers arbetsflöden blir det lättare att se hur ett digitalt verktyg kan stödja ditt företag och hjälpa dig att använda tiden och resurserna bättre.

Läs mer om Minubas funktioner och se hur de kan passa just din verksamhet.

 

Billede af en persons hænder, der taster på en PC. Händer som knappar på en laptop

Förlora aldrig kontrollen med digital orderhantering

Det kan låta svårt att välja rätt system för orderhantering, men vi har svaren på några frågor som kan hjälpa dig:

1. Lägger du mycket tid på manuellt arbete?

Om svaret är ja, är du inte ensam! Med ett digitalt verktyg samlas all data och information på ett ställe, vilket gör att du slipper hantera pappersarbete som arbetskort, tidsrapporter och egenkontroller.

2. Saknar du överblick över dina anställda?

Då kan ett verktyg för tids- och planeringshantering vara lösningen. Dina montörer kan enkelt registrera sina timmar direkt i systemet, och du kan snabbt planera arbetet eller skapa projekt.

3. Har du kontroll över kvaliteten och dokumentationen av ditt arbete?

Om inte, kan Minuba hjälpa dig med enkel digital kvalitetssäkring. Du kan skapa dokument som är anpassade till just ditt arbete, och dina montörer kan enkelt fylla i dem och koppla dem till ett specifikt uppdrag.

4. Tar faktureringen för lång tid och har du svårt att få betalt?

Med Minuba kan fakturor skapas medan arbetet pågår, och du kan skicka dem med ett enda klick så snart arbetet är slutfört. Du kan alltså fakturera kunden direkt på plats, utan att behöva åka tillbaka till kontoret.

Digital orderhantering gör ditt företag konkurrenskraftigt

Genom att digitalisera din hantverksverksamhet kan du bli en ledande aktör inom ditt område. Med minskad spilltid, bättre överblick och sparade resurser blir ditt företag mer konkurrenskraftigt och effektivt.

Det kan kännas som ett stort steg att förändra alla arbetsprocesser, men erfarenheter visar att det verkligen lönar sig. Om du arbetar med gamla metoder är risken att du blir mindre effektiv och därmed tappar konkurrenskraft. Din konkurrent kanske redan har börjat digitalisera – varför vänta?

Se möjligheterna i att införa ett digitalt system för order- och projekthantering i stället för att fokusera på utmaningarna.

Bli digital nu!

Är du redo?

Ta steget och utforska Minubas många fördelar här för att se hur det kan hjälpa ditt företag. Läs mer och prova gratis i 30 dagar.

 

Dela innehållet