Företagsinställningar i Minuba - Minuba

Företagsinställningar i Minuba

Företagsinställningar – så här redigerar du din företagsinformation

Under företagsinställningar kan du säkerställa att dina upplysningar står korrekt i Minuba samt att de passa till din typ av verksamhet.

Isär två saker är viktiga att ha koll på:

  • Upplysningar som ska framgå på alla utskrifter från systemet (t. ex offerter och fakturor)
  • De inställningar du väljer, ger dig olika möjligheter i Minuba och hjälper dig spara tid

Så här utfyller du din information och ändrar dina företagsinställningar

  1. Klicka på kugghjulet i hörnet till höger (”inställningar”) och välj ”Företagsinställningar”
  2. Då kommer du fram till ”Redigera företagsinställningar”
  3. Klicka på det fält du önskar att utfylla eller ändra
  4. Utfyll eller ändra informationen efter önskemål --> se förklarning nedan
  5. Klicka på ”Spara ändringar” för att spara det du har redigerat

Så här ser sidan ut i Minuba:

Artikel Företagsinställningar

Här har du möjlighet för att koppla din företagsinformation till din profil. Du kan redigera information om bland annat:

  • Företagsdetaljer
  • Inställningar för e-mail
  • Bankinformation
  • Serienummer
  • Offert/Order
  • Registreringar
  • Fakturering
  • Hantering av PDF dokument

 

När du har gjort dina ändringar, sparar du allt genom att klicka på den lilla disketten i höger hörn under Handlingar. Denna symboliserar ”Spara”.