Fleet Complete
Körjournal
Om
Körjournaler från Fleet Complete och orderhantering från Minuba ger dig en enklare vardag med en bättre överblick.
Mer information
Skapa överblick, använd dina resurser effektivt och spara tid med Fleet Complete
Körjournaler från Fleet Complete och orderhantering från Minuba ger dig en enklare vardag med en bättre överblick. Det är därför ingen tillfällighet att Minuba och Fleet Complete har många gemensamma kunder. Kombinationen av dessa två system ger dig en full överblick över hela din agenda, dina medarbetares körtid och tidförbrukning. Dessutom underlättar de två systemen administrativt arbete och utgör en grund för stora besparingar eftersom de integrerar till varandra!
Varför ska du ha en körjournal?
Körjournaler är en viktig del av verksamhetens drift inom alla industrier. Oavsett vilken bransch du befinner dig i och hur många fordon du har, så har Fleet Complete rätt körjournalsystem för dig. Fleet Complete erbjuder en avancerad och komplett lösning som kan ge dig platsdata och verktyg du behöver för att optimera dina körjournaler så mycket som möjligt. Med integrationen till Minuba överförs all data direkt till din Minuba. Smartare blir det inte!
Med Minuba och Feet Complete tillsammans, får du en fullständig överblick som hjälper dig att hålla koll på körning, uppgifter och kostnader - så att du kan hålla reda på allt annat .
Kontakta Fleet Complete här om du önskar en offert eller vill veta mer om deras GPS-lösningar!
Körjournaler med Fleet Complete
Med en GPS-baserad lösning för körjournaler kan du få en snabb överblick över fordonens position och rutt, minska körtid och bränsle, optimera antalet och användningen av bilar samt mycket mer.
- Se den exakta platsen för alla företagsbilar på en livekarta och se var de har varit tidigare
- Få insikt i körbeteende och förhindra olyckor
- Spara tid och bränsle
- Få en översikt över kostnader relaterade till din bilpark
- Få påminnelser om servicetider, underhåll etc.
- Spåra alla resor och håll en korrekt loggbok helt automatiskt
- Lämna korrekt dokumentation för den tid som kunden betalar för
- Integrera med Minuba och se de resor som görs direkt i systemet
Hur fungerar det?
Med Fleet Complete får du en översikt över företagets bilar med GPS-baserad körjournalshantering och spenderar därför mindre tid på ruttplanering och arbetsfördelning för anställda på språng. Mer nöjda kunder och lägre driftskostnader ingår i köpet!
Du har nu möjlighet att följa medarbetarnas körning - i Minuba
Med integrationen till Minuba är det enkelt att överföra kördata direkt. Allt du behöver göra är att montera en GPS-tracker i fordonet och ställa in integrationen mellan Minuba och Fleet Complete. När integrationen är aktiv och du har anslutit den tillgängliga GPS-enheten under din användare i Minuba, kommer du under "Min tid" i Minuba att kunna följa vilka körningar dina anställda har haft under den valda perioden.
När integrationen är aktiv ger de två systemen dig viktig data som gör att du kan göra välgrundade beslut och därmed optimera dina driftskostnader.
Dokumentation på ordern
Transparens och tillförlitlighet är särskilt viktigt när man driver ett professionellt företag och där konkurrensen är hård. Kunder väljer ofta de företag som är kända för att ge bra kundservice och där de vet att de är i säkra händer.
Med Fleet Complete och Minuba kan du vara säker på att ha ordning på din dokumentation.
Du får en exakt översikt över tidskonsumtion och kan presentera den för dina kunder när som helst. Det ger dig därmed bättre kundservice och du driver en mer tillförlitlig och transparent verksamhet där all dokumentation samlas på ett ställe.
Vill du veta mera?
Minubas avtals- och servicevillkor
Detta avtal gäller från upprättandet av DEMO-kontot, och tills ett faktiskt kundförhållande träder i kraft, eller DEMO-kontot avvecklas.
Syftet med DEMO-kontot är att ge företag i Minubas målgrupp möjligheten att utan förpliktelser prova Minuba. Vid skapandet av DEMO-kontot, förklarar upprättaren att hen förstår att bli kontaktad av en av Minubas försäljningskonsulter.
Sekretess och konfidentialitet
Båda parter går med på att, även efter DEMO-periodens slut, inte på något sätt avslöja några former av känslig information rörande den andra parten, inklusive, men inte begränsat till, kund- och ärendeinformation, affärsrelationer och annan anknytning till den andra parten, inklusive personer, företag eller andra organisationer.
Egendom och upphovsrätt
Minuba AB har egendoms- och upphovsrätt till Minuba. Kunden får under inga omständigheter överlåta Minuba eller relaterat material till tredje part, om det inte finns ett specifikt skriftligt avtal om detta.
Kundansvar
Endast kunden är ansvarig för all typ av aktivitet som sker genom användning av kundens DEMO-konton, inklusive att komma ihåg att logga ut efter avslutad användning.
Kunden ska omedelbart informera Minuba AB om någon form av obehörig användning av kundens lösenord eller DEMO-konton, samt varje annan form av säkerhetsbrott som kunden känner till eller misstänker. På samma sätt ska kunden efter bästa förmåga omedelbart försöka stoppa all olaglig kopiering och distribution av innehåll, om kunden har kunskap om detta.
Behandling av personuppgifter
Minuba AB är gentemot kunden databehandlare för de personuppgifter som kunden lagrar och i övrigt behandlar i Minuba. För behandling av kundens personuppgifter har följande avtalats: Båda parter ska kontinuerligt genomföra lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder som uppfyller kraven i förordning 2016/679 (”Förordningen”), för att säkra de registrerades rättigheter.
Minuba AB ska följa och uppfylla kraven i artikel 28 i förordningen, inklusive mot sedvanlig timdebitering, bistå kunden med den hjälp som anges i artikel 28 och tillhandahålla information och nödvändig dokumentation till kunden, så att kunden kan övervaka Minuba AB:s efterlevnad av kraven i artikel 28, inklusive genom att möjliggöra och bidra till revision och granskning.
Minuba AB ska ha rätt att på egen bekostnad och risk använda underleverantörer som också behandlar kundens personuppgifter. Minuba AB ska vid avsedda byte av en underleverantör eller användning av en ny underleverantör skriftligen meddela kunden, minst 30 dagar före det avsedda bytet/nya underleverantören. Kunden har rätt att invända mot det avsedda bytet/nya underleverantören.
Minuba AB ser till att alla underleverantörer uppfyller kraven i artikel 28 i förordningen och skyldigheterna i detta avsnitt.
Minuba AB får inte utan kundens skriftliga förhandsmedgivande överföra kundens personuppgifter till länder utanför EU/EES.
All behandling av kundens personuppgifter sker enligt kundens dokumenterade instruktion. Den dokumenterade instruktionen utgörs dels av parternas avtalsgrund, så de behandlingar som är nödvändiga för att Minuba AB kan uppfylla ingångna avtal med kunden, kan utföras, och dels av de särskilda instruktioner som kunden kan ge till Minuba AB.
Om kunden inte instruerar Minuba AB annorlunda, är Minuba AB berättigade och skyldiga att radera kundens personuppgifter senast 3 månader efter att affärsförhållandet mellan parterna slutgiltigt har upphört.
Kunden får inte använda Minuba för behandling av andra kategorier av registrerade eller andra typer av personlig information, än vad Minuba är avsett för.
Minuba AB har rätt att anonymisera kundens information och andra data och använda dem, antingen själv eller i samarbete med andra.
Minuba AB har rätt att använda kundens data, inklusive personuppgifter, i anonymiserad form, där det inte är möjligt att spåra data eller personuppgifter till kunden eller någon specifik fysisk person, inklusive i samarbete med tredje part
Ansvarsbegränsning
Ingen av parterna är ansvariga gentemot den andra parten för indirekta skador, följdskador eller särskilda skador, inklusive förlust av vinst, förlust av data eller krav från eventuella tredje parter. Denna ansvarsbegränsning gäller oavsett orsaken till problemet, inklusive, men inte begränsat till, vårdslöshet.
Minuba AB är inte ansvarig för eventuell obehörig åtkomst till, eller ändring av, kundens överföringar eller data, material, informationer eller data som skickats eller mottagits, oavsett om data har mottagits av Minuba AB, samt varje transaktion som registreras i Minuba.
Tvister och meningsskiljaktigheter
Om detta avtal ger upphov till meningsskiljaktigheter mellan parterna, ska dessa försöka lösas i godo. Om en godtagbar lösning inte kan uppnås, ska meningsskiljaktigheterna avgöras enligt dansk lag, med Maritima och Handelsrätten som överenskommen domsrätt.