Vi söker en kundorienterad supporter till Minuba

Support och kundvård

Minuba växer vilket innebär att vi behöver utöka teamet i Sverige. Därför söker vi nu en kundorienterad supportkollega till vårt kontor i Göteborg med ett team om 4 personer. Älskar du att hjälpa människor? Är du IT intresserad och trivs du i en händelserik miljö i ett tillväxtföretag? Då kan detta vara ett jobb för dig!

Hos oss blir du en del av ett internationellt SaaS-företag som levererar den bästa digitala orderhanteringsprodukten på marknaden för bygg- och hantverksbranschen. Du blir en central och viktig del i vårt supportteam som inte bara svarar på inkommande supportärenden utan även utför utgående servicesamtal.

Till ansökan

Forretningsorienteret studentermedhjælper

Kort om oss och vår produkt

Minuba är ett internationellt SaaS-företag som har utvecklat ett av Europas ledande företag inom orderhantering och fakturering. Med 40 anställda, kontor i 4 länder och kunder i 10 länder är vi ambitiösa och vår vision är att utveckla en produkt som på ett smidigt och enkelt sätt kommer förändra hur hela byggbranschen arbetar, idag, imorgon och om 10 år.

Vem är du?

Den viktigaste kvalifikationen är din personlighet och ditt engagemang, samt att du trivs med att hantera både inkommande supportärenden och utgående servicesamtal. Vi vill att du känner dig bekväm med att göra uppsökande samtal där du undersöker om våra kunder upplever utmaningar i sin dagliga användning av Minuba. Du är den vi letar efter om du känner dig hemma med dessa kompetenser:

  • Du har intresse och förståelse för programvarusupport
  • Du är tålmodig, nyfiken och har en förmåga att lösa problem
  • Du kan förklara lösningar och instruktioner på ett tydligt och begripligt sätt, både över telefon och i skrift.
  • Du är empatisk, positivt engagerad och en bra kollega
  • Du är bra på att skapa översikt och struktur eftersom vi växer och utvecklas
  • Du talar flytande svenska, både skriftligt och muntligt, eftersom den kundgrupp du kommer jobba med övervägande talar svenska.
  • Du har även god kommunikationsförmåga på engelska då mycket intern kommunikation sker på engelska med våra internationella kollegor.

Vad kommer du att göra?

Som supporter på Minuba drar du nytta av ditt stora engagemang varje dag, där du framför allt ska:

  • Guida och hjälpa våra kunder i användningen av Minuba via telefon och e-post.
  • Säkerställa hög kundlojalitet genom att utbilda och hjälpa våra kunder.
  • Identifiera och beskriva eventuella utmaningar i Minuba, samt undersöka föreslag på lösningar
  • Bidra till underhåll och utveckling av våra hjälpartiklar – både till kunder och mellan kollegor.
  • Informera kunder om våra partners, andra tjänster i Minuba och tillgängliga kurser.
  • Fungera som en länk mellan försäljning och support – genom att lämna över information från dina utgående samtal.
  • Hjälpa till med förberedelser inför uppdateringar.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en lärorik och utvecklande vardag

  • En platt organisation med en sund feedbackkultur där det är kort sträcka från idé till beslut
  • En attraktiv miljö i ett snabbt växande SaaS-företag
  • Hälsoförsäkring
  • Gratis kaffe, frukt och härliga kontorsaktiviteter såsom fikastunder, sommarfester, julmingel och annat kul
  • Kontor i Mölndal, nära station och bra parkeringsmöjligheter
  • Sköna kollegor och trevliga kontorsgrannar
  • Resor till huvudkontoret i Danmark för jobb och roliga aktiviteter som stärker samarbetet

Arbetstid och lön

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med provanställning. Arbetstiderna är måndag till fredag, kl. 8-16:30. Lön enligt kvalifikationer.

Vill du vara en del av Minuba?

Minuba går ständigt framåt och utvecklas. Våra medarbetare är en viktig del i våra höga ambitioner att varje dag leverera den bästa produkten på marknaden - och vi har roligt på vägen. Vår struktur är platt och det är inte långt från idé till handling, tillsammans får vi saker gjorda! Vi lovar dig en hög inlärningskurva, spännande utmaningar och en trevlig arbetsmiljö med starka värderingar och bra kollegor.

Skicka din ansökan och CV till oss. Vi håller löpande intervjuer och förbehåller oss rätten att ta bort platsannonsen om rätt kandidat hittas. Rekryteringsprocessen kommer ske delvis på svenska och delvis på engelska.

Om du har några frågor om jobbet är du välkommen att kontakta Henrik Frandsenhef@minuba.dk eller på +45 9340 4688 i första hand. Det går också bra att kontakta Minubas support i Sverige på +46 31 3613 577.

jobba hos oss på minuba