Hur skapar jag en order som ett Entreprenadprojekt i Minuba?

Läs först artikeln ”Aktivera ”Entreprenad” funktionen i Minuba”.

 

Så här använder du entreprenadfunktionen

Entreprenadfunktionen underlättar när du ska arbeta med aktivitetslistorna under projektets gång i Minuba. Med rollen som ”Entreprenad” får du nya möjligheter när du skapar ordrar och offerter. Under Pris och tidsfrister får du möjlighet att välja om du vill fakturera ordern med ”Entreprenad (från aktivitetslista)”.

OBS! Om du vill att din kund ska kunna se aktivitetslistan/offertlistan i den skickade offerten, kom då ihåg att lägga till ’offertlista’ under dokumentkoder på dina offert/ordermallar.

När du väljer ”Entreprenad från aktivitetslista” visas en ny tabell där du kan skapa och anpassa din aktivitetslista. När ordern är påbörjad kan du kontinuerligt uppdatera dina framsteg på de enskilda aktiviteterna för att hålla koll på projektets utveckling löpande. (Glöm inte att fylla i i procent hur långt framskridet ditt arbete är i rutan Förlopp). När du sedan ska fakturera ordern kan välja att antingen fakturera det totala beloppet eller fakturera det belopp som ordern hittills är uppe i.

Detta skapar en rad per aktivitet, samt eventuella förskjutna belopp från tidigare fakturor på fakturan, se bilden nedanför.

Så här jobbar du med Entreprenadmodulen i Minuba!