Medarbetartyper
Medarbetartyper används för att gruppera dina medarbetare och säkerställa korrekt tidregistrering.
Exempel:
- Du kan skapa en medarbetartyp för montörer och en annan för lärlingar.
- Därefter kan du bestämma vilka arbetstidstyper (uppgifter) de olika grupperna får registrera tid på.
Fördelar med att använda medarbetartyper:
- Förebygger fel: Montörer och lärlingar får endast åtkomst till de arbetstidstyper som är relevanta för dem, vilket minimerar felregistreringar.
- Gör tidregistreringen enklare: Medarbetarna ser endast de arbetstidstyper de faktiskt får använda.
Om du inte skapar medarbetartyper kommer alla medarbetare att kunna registrera tid på alla arbetstidstyper, vilket kan skapa förvirring.
Genom att tilldela arbetstidstyper till medarbetartyper gör du det enklare och mer överskådligt för medarbetarna att registrera sin tid korrekt.
För att komma igång med medarbetartyper måste du navigera till Kugghjulet > 'Administration' > 'Medarbetartyper'.
Det första du ska göra är att ge din nya medarbetartyp ett namn, nummer och en beskrivning:
Det är möjligt att söka i fältet och filtrera på avdelning om ditt företag har avdelningar.
Därefter väljer du vilka medarbetare som ska vara med i gruppen (en medarbetare kan bara vara en del av en medarbetartyp):
Under 'Arbetstidauppgifter' väljer du vilka arbetstidsuppgifter denna medarbetartyp ska ha tillgång att registrera tid för:
Under 'Typ av frånvaro' väljer du vilka typer av frånvaro de kan registrera:
Under 'Tilläggstyper' väljer du vilka typer av tillägg de ska registrera:
Under 'Utgifter och traktamente' väljer du vilka utgifter och traktamente denna medarbetartyp ska ha tillgång till:
Hittade du inte vad du sökte?
Har du fortfarande frågor?
Kontakta vår kundsupport
måndag - fredag kl. 09-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail och telefon.
Som Minuba GO! kund kan du få support på följande e-postadress.