Så här aktiverar och använder du integrationen med Kredithanterarna (factoring).
Som användare av Minuba kan du som är kund hos Kredithanterarna aktivera och använda integrationen mellan Minuba och med Kredithanterarna helt gratis. Denna integration är till för dig som är kund hos Kredithanterarna, har ett fyrasiffrigt kundnummer hos dem och vill fakturera dina kunder via deras tjänst.
-
Aktivera integrationen
Klicka på ”Kugghjulet” i övre höger hörn och välj Administration. Därefter klickar du på Factoring
Därefter ska du ange ditt fyrasiffriga kundnummer hos Kredithanterarna och klicka på ”spara-ikonet”.
-
Använd integrationen
När du har aktiverat integrationen, kan du börja exportera dina fakturor i Kredithanterarnas speciella Svefaktura-format.
Skapa din faktura och markera dina filer
När du godkänner din faktura ska du välja ”Godkänn och skicka via Kredithanterarna”. Därefter väljer du hur du vill att Kredithanterarna ska skicka just denna fakturan till din kund, via e-post, EDI eller vanlig post.
Exportera filer till Kredithanterana
Efter att du har godkänt din faktura och markerat den till export, är det dags att exportera dina filer. Du kan exportera filer dagligen, eller när det passar dig bäst.
- Klicka på Fakturering i toppmenyn
- Klicka därefter på Import/export
Välj rätt esportformat.
- Välj exportformat: Kredithanterarna Fakturafiler
- Välj period och klicka på OK
Filerna laddas nu ner till din dator och kan skickas till Kredithanterarna.
Kontakta supporten hos Minuba för ytterligare information angående integrationen via info@minuba.se.