Säkerhet och lösenord - Minuba

Säkerhet och lösenord

Säkerhetsnivåer för alla lösenord

Du kan ställa in tre olika säkerhetsnivåer för dig och dina medarbetares lösenord i Minuba. Det betyder att du kan göra ditt företag mer säkert genom att öka de säkerhetskrav som ställs till dina medarbetare.

Du hittar dessa säkerhetsinställningar under ’Kugghjulet’ >> ’Administration’ och ’Säkerhetsinställningar’.

 

När du klickar på Säkerhetsinställningar förs du vidare till sidan där det är möjligt att välja säkerhetsnivå för lösenord. Det finns tre typer att välja mellan: Låg, standard och hög. Under varje valmöjlighet står det vilka krav (på ditt och dina medarbetares lösenord) som ställs vid varje säkerhetsnivå.

 

Dessa krav visas när dina medarbetare ska skapa eller ändra sitt lösenord. När du ändrar säkerhetsnivån till en högre nivå, måste alla medarbetare i företaget ändra sitt lösenord så att det matchar de nya kraven nästa gång de loggar in i Minuba, oavsett om de loggar in via webben eller appen. Så säkerställs att alla i företaget lever upp till de nya säkerhetskraven.

Medarbetare kommer inte att ha åtkomst till Minuba innan de har ändrat sina lösenord.

När du skapar en ny medarbetare i Minuba får de ett mejl med en länk där de kan skapa sitt lösenord. När de klickar på länken kommer de till en sida som beskriver de krav som ställs till deras lösenord.

Skulle dina medarbetare välja att skapa nytt lösenord (oavsett orsak) kommer era säkerhetskrav alltid att visas, så att medarbetaren kan skapa rätt lösenord.