Aktivera automatisk kommunikation på Serviceavtal

I följande artikel ska vi genomgå hur Minuba kan hjälpa dig med att  hålla dina kunder uppdaterade gällande nästa servicebesök (Serviceavtal).

I Minuba kan du ställa in ditt modul för Serviceavtal så att du automatiskt han få hjälp med följande administrativa uppdrag:

  • Du kan informera kunden om nästa servicebesök
  • Godkänna servicebesöket så att det automatiskt dyker upp på listan över kommande uppdrag under ”Min Plan” hos en montör
  • Låta Minuba planera dina servicebesök automatiskt (läs mer här)

Minuba kan automatiskt godkänna en serviceorder och skicka ett email eller SMS till din kund. Servicebesöket dyker då automatiskt upp på listan över kommande uppdrag under ”Min Plan” hos en montör

I denne opsætning vil Minuba sende e-mails ud til kunderne og godkende alle serviceaftaler kl. 13:00. E-mailen ser som standard således ud:

 

Utöver detta är det även möjligt att skicka en påminnelse några dagar innan en montör kommer ut:

 

Tack vare serviceavtals-kommunikation kan ni spara tid på administrativa uppdrag. Utöver detta hjälper inställningen dina kunder med att komma ihåg de avtal och besök som ni har kommit överens om!

Du kan definiera innehållet i era mallar för kommunikation via email och SMS här (LINK)

Tack för att du läste vår artikel!

Hittade du inte vad du sökte?

Har du fortfarande frågor?

Kontakta vår kundsupport

måndag - fredag kl. 09-16

Minuba Plus

Med Minuba Plus kan du få support både via mail och telefon.

Minuba GO!

Som Minuba GO! kund kan du få support på följande e-postadress.