Bekräftelse av e-postadresser
För att säkerställa att dina e-postmeddelanden skickade via Minuba når mottagaren måste din e-postadress verifieras.
När måste du bekräfta din e-postadress?
- Om du är en ny användare som ännu inte har bekräftat din e-postadress.
- Om du har ändrat din e-postadress i din användarprofil.
Så här bekräftar du din e-postadress
Om du inte har fått ett bekräftelsemail kan du:
- Klicka på "Skicka bekräftelsemail igen" på användaren under Kugghjulet -> Administration -> Användare
- Kontrollera din inkorg (och eventuellt skräppostmapp) efter ett nytt bekräftelsemail.
Visa och hantera overifierade e-postadresser
Som administratör har du möjlighet att enkelt få en överblick över vilka av dina aktiva medarbetare som har bekräftat sin användares e-postadress genom att gå till Kugghjul -> Administration -> Användare
I Minuba kan du enkelt identifiera användare som behöver bekräfta sin e-postadress:
Gul cirkel med tre punkter → E-postadressen är inte verifierad.
Grön cirkel med en bock → E-postadressen är verifierad.
Under e-postinställningar, som du hittar genom att gå till Kugghjul -> Administration -> Inställningar för e-post, kommer du även kunna se vilka e-postadresser som behöver bekräftas och du kan skicka ett bekräftelsemail till de som saknas.
När du skapar eller redigerar en användare kan du även se om användarens e-postadress är bekräftad och du kan även skicka ett bekräftelsemail till användaren om det inte är bekräftat.
Stäng det här avsnittet
När du skapar en e-postadress som redan används i Minuba
Om du försöker skapa en användare med en e-postadress som redan är registrerad i Minuba får du ett felmeddelande.
Detta kan hända om:
- Den anställde tidigare har varit anställd på ett annat företag som också använder Minuba.
- Det tidigare företaget inte har avaktiverat användaren.
Så här åtgärdar du problemet:
- Kontakta företaget i fråga och be dem att avaktivera användaren på sitt Minuba-konto.
- När användaren är avaktiverad kan du skapa användaren med samma e-postadress i ditt företag.
Stäng det här avsnittet
Hittade du inte vad du sökte?
Har du fortfarande frågor?
Kontakta vår kundsupport
måndag - fredag kl. 09-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail och telefon.
Som Minuba GO! kund kan du få support på följande e-postadress.