Företagsinställningar i Minuba

Företagsinställningar – så här redigerar du din företagsinformation

Under företagsinställningar kan du säkerställa att dina upplysningar står korrekt i Minuba samt att de passar till din typ av verksamhet.

Det är viktigt att ha koll på två saker:

  • Upplysningar som ska framgå på alla utskrifter från systemet (t. ex offerter och fakturor)
  • De inställningar du väljer, ger dig olika möjligheter i Minuba och hjälper dig spara tid

Så här utfyller du din information och ändrar dina företagsinställningar

  1. Klicka på kugghjulet i hörnet till höger (”inställningar”) och välj ”Företagsinställningar”
  2. Då kommer du fram till ”Redigera företagsinställningar”
  3. Klicka på det fält du önskar att fylla i eller ändra
  4. Fyll i eller ändra informationen efter önskemål –> se förklaring nedan
  5. Klicka på ”Spara ändringar” för att spara det du har redigerat

Så här ser sidan ut i Minuba:

Artikel Företagsinställningar

Här har du möjlighet för att koppla din företagsinformation till din profil. Du kan redigera information om bland annat:

  • Företagsdetaljer
  • Inställningar för e-mail
  • Bankinformation
  • Serienummer
  • Offert/Order
  • Registreringar
  • Fakturering
  • Hantering av PDF dokument

När du har gjort dina ändringar, sparar du allt genom att klicka på den lilla disketten i högra hörnet under Handlingar. Denna symbol betyder ”Spara”.