Kan jag bestämma vilka ärenden medarbetare kan se i fliken ‘Överblick’?
Vilka ärenden som är synliga i fliken 'Överblick' beror på flera faktorer.
Alla användare med licensen 'Användare' har tillgång till alla ärenden i fliken 'Överblick'.
För användare med licensen 'Begränsad användare' och åtkomst till fliken 'Överblick' kan du under företagsinställningarna göra en inställning som ger användarna följande alternativ:
- Tillgång till alla ärenden
- Tillgång till egna ärenden och öppna ärenden
Inställningen görs under 'Företagsinställningar' i webbapplikationen. Klicka på kugghjulet uppe i högra hörnet och välj 'Företagsinställningar' i menyn. Klicka sedan på 'Registreringar' under 'Genvägar' i det högra panelen för att komma direkt till denna sektion. Här kan du se vilken inställning som gäller för alla begränsade användare.
Om rutan 'Begränsa visade arbetskort till egna och öppna' är ikryssad, innebär det att begränsade användare endast kan se de ärenden de själva är tilldelade, samt ärenden som ännu inte är kopplade till någon användare.
Om rutan däremot inte är ikryssad, betyder det att alla användare har tillgång till att se samtliga ärenden i fliken 'Överblick'.
Inställningen styr även vilka ärenden medarbetarna kan registrera tid på.
Eftersom det är en företagsinställning gäller den för alla begränsade användare i systemet.
Om du gör ändringar i dina företagsinställningar, kom ihåg att spara genom att klicka på Spara ändringar under 'Handlingar' det högra panelen. Om du har gjort ändringar kommer knappen att blinka.
Hittade du inte vad du sökte?
Har du fortfarande frågor?
Kontakta vår kundsupport
måndag - fredag kl. 09-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail och telefon.
Som Minuba GO! kund kan du få support på följande e-postadress.