Hur överför jag resekostnader till ett arbetskort?
Om du använder någon av Minubas fordonsflottaintegrationer (se hela listan över integrerade leverantörer) kan du enkelt överföra körningar till materialregistreringen på arbetskortet.
Om du ännu inte har aktiverat flottstyrning kan du läsa här hur du kommer i gång.
Inställning
Innan du kan omvandla körningar till utgifter måste ditt företag ha skapat ett material som motsvarar din resekostnad. För att skapa material krävs administratörsbehörighet. Du kan läsa mer om hur man skapar material här.
Gå till Kugghjulet → 'Administration' → 'Material' och klicka sedan på 'Skapa ny'. Fyll i materialet med den beskrivning och det pris du vill använda som standard.
Observera att kilometer omvandlas till antal i materialregistreringen. Därför ska både Kostnad och Pris anges per kilometer. Om kunden inte ska betala för körningen kan du sätta priset till 0 kr.
Därefter går du till dina inställningar för fordonsflottan och väljer det material som ska användas. Klicka tillbaka till 'Administration' → 'Integrationer' och välj den fordonsflottapartner ni är integrerade med.
Under fältet för API-nyckel hittar du ett sökfält där du kan söka efter de material du har skapat. Du kan endast använda dina egna material för detta ändamål.
Stäng det här avsnittet
Överföring till arbetskort
Om du klickar in på ‘Min tid’ för en medarbetare som har registrerade körningar importerade från ditt fordonsstyrningssystem, kan du se dem till höger.
Om de är blå och visar pilikonen betyder det att körningen är ‘obehandlad’, det vill säga att den ännu inte har överförts till en arbetsorder. Klickar du på körningen, till exempel på ikonen, visas en pop-up där du kan söka efter vilken order den ska överföras till.
När du har valt en order klickar du på OK. Om du har valt en order, eller angivit att det inte är orderrelaterat, kommer detta nu att visas under fliken för körningar i ’Min tid’.
Stäng det här avsnittet
Hittade du inte vad du sökte?
Har du fortfarande frågor?
Kontakta vår kundsupport
måndag - fredag kl. 09-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail och telefon.
Som Minuba GO! kund kan du få support på följande e-postadress.