Så här kan du importera och skapa nya användare i Minuba
Här kan du läsa mer om hur den smarta importfunktionen för användare fungerar.
Det är en smart funktion om du ska registrera två eller flera användare i Minuba och inte vill skapa dem en åt gången.
Förbered dig i förväg och gör en lista i Excel med kolumn som innehåller den information du behöver på dina medarbetare, inklusive kontaktinfo och användartyp i Minuba. Spara filen i CSV-format lokalt på din dator.
Gå till Kugghjulet -> 'Administration' -> 'Användare' -> 'Importera' -> 'Importera användare'.
Välj den fil du vill importera och klicka på OK.
Därefter har du möjligheten att anpassa alla kolonner med den information de innehåller, så att alla hamnar rätt.
Så lätt är det att importera nya användare i Minuba!
Skapa ny användare
Du kan skapa nya användare genom att klicka på 'Skapa ny' och välja 'Skapa användare'.
Du kommer nu till 'Skapa ny användare', där du väljer vilken användartyp du vill skapa. När du har valt, klickar du på 'Skapa'.
Om du inte har en ledig licens måste du först skapa licensen innan du kan lägga till användaren.
Du kan nu fylla i information om din medarbetare, till exempel namn, e-postadress, lönart med mera.
Klicka på 'Spara' för att spara din nya användare.
Stäng det här avsnittet
Hittade du inte vad du sökte?
Har du fortfarande frågor?
Kontakta vår kundsupport
måndag - fredag kl. 09-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail och telefon.
Som Minuba GO! kund kan du få support på följande e-postadress.