Varför visas inga kontouppgifter på mina fakturor?
Du måste säkerställa att dina bank- och kontouppgifter är angivna under ”Företagsinställningar” innan de kan överföras till dina fakturor. Klicka på kugghjulet uppe till höger och välj ”Företagsinställningar”. Fyll i uppgifterna i avsnittet ”Bankinformation” och spara dina ändringar genom att klicka på ”Spara” under ”Handlingar” i panelen till höger.
Kontouppgifterna visas nu på alla nya fakturor. När du har sparat dina kontouppgifter i företagsinställningarna, kommer de automatiskt att visas på alla fakturor du skapar framöver.
Om du redan har skickat en faktura till en kund utan att kontouppgifterna fanns med, bör du:
- Kreditera den felaktiga fakturan
Skapa en kreditnota på fakturan som saknar uppgifterna. - Vänd kreditnotan till en ny faktura
Använd funktionen 'Vänd till ny faktura' direkt från kreditnotan – kontouppgifterna kommer nu att följa med. - Skicka den nya fakturan till kunden
Nu har kunden den korrekta fakturan med alla nödvändiga uppgifter.
Om ni har flera avdelningar i ert företag med olika kontouppgifter ska dessa anges under ”Kugghjulet” → ”Administration” → ”Avdelningar”.
Hittade du inte vad du sökte?
Har du fortfarande frågor?
Kontakta vår kundsupport
måndag - fredag kl. 09-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail och telefon.
Som Minuba GO! kund kan du få support på följande e-postadress.