Tips och trick
I den här artikeln går vi igenom några smarta tips och tricks för att effektivisera ditt arbetsflöde i Minuba. För att kunna använda Minuba på bästa sätt är det bra att förstå det enkla flödet i systemet. En bra start är att känna till skillnaden mellan flikarna Översikt och Fakturering:
- Offert och order finns under fliken 'Överblick'
- Fakturor hittar du under fliken 'Fakturering'
När du skapar en ny order i 'Överblick' skapas samtidigt ett fakturautkast under fliken 'Fakturering'. Beroende på dina företagsinställningar och orderns status, kommer båda att flyttas mellan olika steg/fält i systemet.
Från 'Överblick':
Mer information: Vad visar fliken 'Överblick'?
- När du skapar en ny order hamnar den i fältet 'Utkast'
- När du godkänner ordern hamnar den i fältet 'Ny'
- När din medarbetare startar ordern hamnar den i fältet 'Pågår'
- När din medarbetare färdigmarkerar ordern hamnar den i fältet 'Färdigrapporterad för granskning'
- När du avslutar ordern hamnar den i fältet 'Arkiv'
Från 'Fakturering':
Mer information: Vad visar fliken 'Fakturering'?
- Fakturautkastet skapas utifrån den godkända ordern och hamnar i fältet 'Pågående för a conto-fakturering'
- När ordern färdigrapporteras eller avslutas (detta kan ställas in i dina företagsinställningar) flyttas fakturautkastet till fältet 'Klar för fakturering'
- När du godkänner fakturan och skickar den till kunden hamnar den i fältet 'Godkänd'
- Om du skapar en påminnelse på fakturan hamnar den i fältet 'Påminnelse'
- När fakturan är betald visas den i fältet 'Betald'
Du kan ställa in om dina fakturautkast automatiskt ska hamna i 'Klar för fakturering' när en order färdigrapporteras eller avslutas.
Hittade du inte vad du sökte?
Har du fortfarande frågor?
Kontakta vår kundsupport
måndag - fredag kl. 09-16
Med Minuba Plus kan du få support både via mail och telefon.
Som Minuba GO! kund kan du få support på följande e-postadress.