Entreprenad
Styr dina entreprenadprojekt med Minuba
Är du trött på att använda komplexa Excel-ark för projektledning av större entreprenadprojekt? Vill du ha översikt och vill du kunna följa dina framsteg på varje projekt?
Med Minubas funktion ’Entreprenad’ kan du enkelt och smidigt hålla koll på dina entreprenadprojekt, fakturera baserat på framstegen (i procent) och skicka en redovisning till din kund. På så sätt får du fullständig översikt över ekonomin och hur projektet framskrider.
I Minuba är det enkelt för dig att arbeta med offerter och framsteg i projekt. Du kan enkelt hantera, följa framstegen på order och hantera förskotts- och slutbetalning. Det blir inte enklare!
Läs in offerter och hantera din aktivitetslista
Ta emot en aktivitetslista från huvudentreprenören och läs in den enkelt i Minubas ’Entreprenad’ modul. Du kan naturligtvis också skapa dina egna aktiviteter manuellt. När framsteg rapporteras på byggmöten kan du ange procentandelen av framsteg för olika aktiviteter i offertlistan i Minubas Entreprenadmodul.
På så sätt kan du löpande fakturera det överenskomna framsteget, som tydligt visas på fakturan.
Fakturering och redovisning
Minuba gör det enkelt att visa redovisningen på sidan 2 på fakturan, vilket ger huvudentreprenören en överblick över entreprenadsumman, vad du tidigare har fakturerat och vad som begärs nu. På projektet kan du enkelt få en överblick över de förskottsfakturor som har skapats.
Kostnadsbudgetering
Samtidigt som du håller koll på din offertlista kan du skapa en kostnadsbudget i Minuba där du definierar poster själv. Det ger dig löpande en uppdaterad översikt över och kontroll över projektets kostnader. Läs mer om budget här!
Företagsekonomi
Prioritera projekt som ökar din intäkt
Hur samlar du insikt om din intäkt? Du kan öka din intäkt om du prioriterar dina projekt så att resurserna (timmarna) används effektivt – utan att förlora alltför mycket fokus. Är du bra på att prioritera …
Fördelarna med Minubas projektledning:
Med Minubas projektledning får du:
- Ekonomisk projektledning
- All ekonomi på ett ställe
- Översikt över redovisning
- Kostnadsbudget
- Enkel fakturering efter framsteg
- Kopia av projekt till ny order
Minuba har gratis support alla vardagar mellan 09:00 - 16:00
-
Skriv till oss
-
Ring till oss
-
Öppettider
Måndag - fredag kl. 09:00 -16:00
Minubas avtals- och servicevillkor
Detta avtal gäller från upprättandet av DEMO-kontot, och tills ett faktiskt kundförhållande träder i kraft, eller DEMO-kontot avvecklas.
Syftet med DEMO-kontot är att ge företag i Minubas målgrupp möjligheten att utan förpliktelser prova Minuba. Vid skapandet av DEMO-kontot, förklarar upprättaren att hen förstår att bli kontaktad av en av Minubas försäljningskonsulter.
Sekretess och konfidentialitet
Båda parter går med på att, även efter DEMO-periodens slut, inte på något sätt avslöja några former av känslig information rörande den andra parten, inklusive, men inte begränsat till, kund- och ärendeinformation, affärsrelationer och annan anknytning till den andra parten, inklusive personer, företag eller andra organisationer.
Egendom och upphovsrätt
Minuba AB har egendoms- och upphovsrätt till Minuba. Kunden får under inga omständigheter överlåta Minuba eller relaterat material till tredje part, om det inte finns ett specifikt skriftligt avtal om detta.
Kundansvar
Endast kunden är ansvarig för all typ av aktivitet som sker genom användning av kundens DEMO-konton, inklusive att komma ihåg att logga ut efter avslutad användning.
Kunden ska omedelbart informera Minuba AB om någon form av obehörig användning av kundens lösenord eller DEMO-konton, samt varje annan form av säkerhetsbrott som kunden känner till eller misstänker. På samma sätt ska kunden efter bästa förmåga omedelbart försöka stoppa all olaglig kopiering och distribution av innehåll, om kunden har kunskap om detta.
Behandling av personuppgifter
Minuba AB är gentemot kunden databehandlare för de personuppgifter som kunden lagrar och i övrigt behandlar i Minuba. För behandling av kundens personuppgifter har följande avtalats: Båda parter ska kontinuerligt genomföra lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder som uppfyller kraven i förordning 2016/679 (”Förordningen”), för att säkra de registrerades rättigheter.
Minuba AB ska följa och uppfylla kraven i artikel 28 i förordningen, inklusive mot sedvanlig timdebitering, bistå kunden med den hjälp som anges i artikel 28 och tillhandahålla information och nödvändig dokumentation till kunden, så att kunden kan övervaka Minuba AB:s efterlevnad av kraven i artikel 28, inklusive genom att möjliggöra och bidra till revision och granskning.
Minuba AB ska ha rätt att på egen bekostnad och risk använda underleverantörer som också behandlar kundens personuppgifter. Minuba AB ska vid avsedda byte av en underleverantör eller användning av en ny underleverantör skriftligen meddela kunden, minst 30 dagar före det avsedda bytet/nya underleverantören. Kunden har rätt att invända mot det avsedda bytet/nya underleverantören.
Minuba AB ser till att alla underleverantörer uppfyller kraven i artikel 28 i förordningen och skyldigheterna i detta avsnitt.
Minuba AB får inte utan kundens skriftliga förhandsmedgivande överföra kundens personuppgifter till länder utanför EU/EES.
All behandling av kundens personuppgifter sker enligt kundens dokumenterade instruktion. Den dokumenterade instruktionen utgörs dels av parternas avtalsgrund, så de behandlingar som är nödvändiga för att Minuba AB kan uppfylla ingångna avtal med kunden, kan utföras, och dels av de särskilda instruktioner som kunden kan ge till Minuba AB.
Om kunden inte instruerar Minuba AB annorlunda, är Minuba AB berättigade och skyldiga att radera kundens personuppgifter senast 3 månader efter att affärsförhållandet mellan parterna slutgiltigt har upphört.
Kunden får inte använda Minuba för behandling av andra kategorier av registrerade eller andra typer av personlig information, än vad Minuba är avsett för.
Minuba AB har rätt att anonymisera kundens information och andra data och använda dem, antingen själv eller i samarbete med andra.
Minuba AB har rätt att använda kundens data, inklusive personuppgifter, i anonymiserad form, där det inte är möjligt att spåra data eller personuppgifter till kunden eller någon specifik fysisk person, inklusive i samarbete med tredje part
Ansvarsbegränsning
Ingen av parterna är ansvariga gentemot den andra parten för indirekta skador, följdskador eller särskilda skador, inklusive förlust av vinst, förlust av data eller krav från eventuella tredje parter. Denna ansvarsbegränsning gäller oavsett orsaken till problemet, inklusive, men inte begränsat till, vårdslöshet.
Minuba AB är inte ansvarig för eventuell obehörig åtkomst till, eller ändring av, kundens överföringar eller data, material, informationer eller data som skickats eller mottagits, oavsett om data har mottagits av Minuba AB, samt varje transaktion som registreras i Minuba.
Tvister och meningsskiljaktigheter
Om detta avtal ger upphov till meningsskiljaktigheter mellan parterna, ska dessa försöka lösas i godo. Om en godtagbar lösning inte kan uppnås, ska meningsskiljaktigheterna avgöras enligt dansk lag, med Maritima och Handelsrätten som överenskommen domsrätt.