Bättre kontroll och tryggare orderhantering

Team Torp

Team Torp fick sin start år 2004 när bröderna Henrik Hugosson och Andreas Grahn gick ihop och startade eget, då som en mindre verksamhet. Företaget växte med åren och vid 2009 blev de Team Torp AB. Företaget har varit kunder hos Minuba sedan hösten 2018.

Team Torp erbjuder en mängd olika tjänster i sin verksamhet. Bland de anställda hittar man både snickare, elektriker, plåtslagare, solcellsinstallatörer och grävarbetare. Tjänsterna erbjuder de till både privatkunder såväl som till företag, mycket arbete utförs även inom lantbruk.

Valet av Minuba

Team Torp kom i kontakt med Minuba första gången via ett tips från en grossist. De hade ett behov av att få all administration samlad på ett ställe och komma ifrån alla lösa papperslappar. De fick en genomgång av Minubas system som gav dem ett gott intryck av såväl personal som system. Det övertygade dem till att välja Minuba som orderhanteringssystem.

Smidigare och säkrare och dokumenthantering

Innan Minuba upplevde de allting som mycket omständligare. Administrationen var inte optimal, och de hade mycket pappershantering. Problemet med det var dock att det även innebar att de kunde tappa bort papperna. ”Det finns nog ett stort mörkertal från hur vi jobbade då med information som försvann och sådant som inte blev fakturerat” säger Henrik på Team Torp. Han fortsätter och berättar att sedan de började med Minuba så har de bättre kontroll och känner sig tryggare med att viktig information och dokumentation inte försvinner på samma sätt längre.

Nu jobbar vi inte med lösa papper längre vilket gör att viktig information inte försvinner lika lätt

Fakturerar bättre utan att något missas

Något av det Henrik uppskattar mest med Minuba är materialhanteringen. Idag kan de få in materialinköpen direkt på ordern och de kan scanna in sina material. Det gör att de sparar tid när de är ute på jobb och när de sedan ska fakturera. Materialhanteringen har gjort att de har bättre kontroll över vad som använts och vad de faktiskt ska fakturera. Nu så missar de inte längre att ta betalt för materialen. Vidare säger Henrik ”Vi har även bättre koll på timmarna nu” när vi pratar om hur Minuba hjälpt Team Torp att få överblick över verksamheten. Kort sagt är tid- och materialhanteringen några av de funktioner som Henrik på Team Torp värdesätter mest i systemet.

Tack vare materialhanteringen har vi bättre koll på vad som använts och vad som faktiskt ska faktureras

System som passar många branscher

När vi frågar om Henrik skulle rekommendera Minuba till andra säger han ”Ja, det skulle jag göra” och fortsätter förklara att man såklart får ta hänsyn till att alla har olika behov i sin verksamhet och om systemet täcker det. Henrik tycker dock att systemet passar för många olika branscher. ”Jag tycker Minuba passar bra för både bygg, el och plåtslageri” säger han. Det säger han även ur egen erfarenhet med tanke på att Team Torp i sin verksamhet erbjuder tjänster inom alla dessa områden. ”Våra medarbetare tycker att det funkar bra att använda Minuba” säger Henrik och forstätter ”Det var en del klagomål förut, när vi jobbade i andra system, men sedan vi fick Minuba har jag inte hört några klagomål mer”.

 

 

 

Dela innehållet