Materialregistrering

Också i
Materialregistrering

Materialregistrering för hantverkare - förlora inte pengar på glömt material

Har du översikt över företagets materialanvändning på en order?

Hantverkare utan ett ordentligt orderhanteringssystem glömmer i genomsnitt att registrera upp till 25 % av materialet de använder på en order. Det finns därför mycket pengar att spara genom att registrera materialen på rätt sätt.

Minubas materialregistreringsfunktion gör det enkelt för dig att kontinuerligt registrera och hantera förbrukningen för varje order - både ditt eget material och det du köpen in från grossisterna.

Gör materialregistreringen enklare i ditt hantverksföretag

Oavsett om du loggar in på Minuba via mobilen eller webbapplikationen är det enkelt att navigera i dina materialregistreringar och snabbt hitta det du söker.

Materialregistreringsfunktionen gör att den bl.a. möjligt att söka efter ett specifikt materialnummer under en order.

Du kan också bestämma hur många rader du vill se åt gången.

Digital materialregistrering är också en del av Minuba GO!

Med Minuba GO! gör vi vardagen lättare för små hantverks- och serviceverksamheter med upp till 2 användare – helt gratis!

Vi har ett starkt samarbete med svenska grossister – detta har flera fördelar för dig!

På Minuba har vi ett starkt samarbete med grossister vilket ger dig tillgång till mer än en miljon produkter i vårt system – så att du alltid kan hitta det material och den information du behöver.

Vi har också gjort det möjligt för dig att skapa dina egna material, så att du inte behöver hålla reda på det själv vid sidan av. Då slipper du krånglet.

Dessutom kan du automatiskt koppla dina EDI fakturor till dina ordrar, så att materialet från din EDI faktura och det som registrerats av dina medarbetare samlas på samma arbetsorder.

Få bättre koll på arbetsprocesserna med digital materialregistrering

Med Minubas orderhantering kan du:

  • Kontrollera ditt arbetsflöde
  • Få översikt över alla ordrar i företaget
  • Visuella processpilar visar hur arbetet går framåt
  • Allt är samlat på ett arbetskort: timmar, material, dokument, fakturor och kontrollrapporter
  • Skapa nya offerter och ordrar direkt i mobilen
  • Få mer kontroll genom att definiera vem som ska se vad på en order

Företagsekonomi

Kommer du ihåg efterkalkylerna?

Varför ska man göra en efterkalkyl? Att göra efterkalkyler ger en unik möjlighet att se vad du kan göra bättre nästa gång. Du kan använda dina erfarenheter från tidigare projekt för att förbättra din verksamhet. Vad …