Företagsöverblick
Förstå ditt hantverksföretag bättre med Minubas Företagsöverblick
Saknar du ekonomisk översikt? Vet du vilket slags arbete som du tjänar mest pengar på och vilket arbete som du tjänar minst på?
Det kan Minubas Företagsöverblick svara på! Med vår funktion Företagsöverblick kan du få en tydlig bild av hur det går för företaget och vart det finns förbättringsmöjligheter. Tack vare visuella verktyg och detaljerade rapporter kan du se vart du tjänar dina pengar och därmed vilket slags arbete du ska fokusera mer på.
Dyk ner i företagets nyckeltal
Företagsöverblick ger dig rapporter så att du kan dyka djupare i enskilda företagsområden och extrahera nyckeltal till din revisor eller styrelse.
Rapporterna ger en ekonomisk sammanställning av dina ordrar inom en viss period, eller fram till ett visst slutdatum, beroende på vad du behöver rapporten till. Du kan välja vilka fält du vill ha med i dina rapporter.
Företagsöverblick ger bland annat följande rapporter
Pågående arbeten: Kan användas med jämna mellanrum. Tex för att se vilka kostnader du ligger ute med.
Periodrapport: Används vanligtvis för kvartalsrapportering eller för årsrapporten.
Samlad materialförsäljning (sålda material): Visar den totala materialförsäljningen för en period.
Total materialförbrukning: Visar den totala materialförbrukningen för en period. Kan till exempel användas för att se vilka produkter du använder mest.
Registrerad materialförsäljning: Visar de enskilda registrerade fakturaraderna för en period. Kan till exempel användas för att se vad du har sålt en vara för tidigare.
Registrerad materialförbrukning: Visar de individuella bokförda utgifterna på varje arbetskort. Kan till exempel användas för att se vilka inköp du gjort på det enskilda arbetskortet.
Översikt över kostnader och intäkter på order: Visar alla utgifter och intäkter på ordrar under hela orderns livstid.
Företagsekonomi
Få ut mesta möjliga av ditt projektstyrningssystem med tillförlitlig data
Använd ditt system optimalt och få ut rätt information Många hantverksföretag använder ett system för projekthantering, tidrapportering, fakturering och andra uppgifter. Det är dock viktigt att komma ihåg att kvaliteten på den information (data) som genereras …
Ta datadrivna beslut istället för att blint lita på din magkänsla
Minubas Företagsöverblick hjälper dig att optimera din hantverksverksamhet:
- Få uppdaterad data – alla siffror ändras direkt så att du kan följa ekonomin
- Håll koll på din pipeline och se hur mycket pengar som kommer in
- Se vilken typ av arbete som ger dig mest pengar
- Få uppgifter om företagets intäkter hittills
- Se vilket material du säljer mest
- Få en bild av hur en avdelningen eller ansvarig medarbetare presterar.
Minuba har gratis support alla vardagar mellan 09:00 - 16:00
-
Skriv till oss
-
Ring till oss
-
Öppettider
Måndag - fredag kl. 09:00 -16:00
Minubas avtals- och servicevillkor
Detta avtal gäller från upprättandet av DEMO-kontot, och tills ett faktiskt kundförhållande träder i kraft, eller DEMO-kontot avvecklas.
Syftet med DEMO-kontot är att ge företag i Minubas målgrupp möjligheten att utan förpliktelser prova Minuba. Vid skapandet av DEMO-kontot, förklarar upprättaren att hen förstår att bli kontaktad av en av Minubas försäljningskonsulter.
Sekretess och konfidentialitet
Båda parter går med på att, även efter DEMO-periodens slut, inte på något sätt avslöja några former av känslig information rörande den andra parten, inklusive, men inte begränsat till, kund- och ärendeinformation, affärsrelationer och annan anknytning till den andra parten, inklusive personer, företag eller andra organisationer.
Egendom och upphovsrätt
Minuba AB har egendoms- och upphovsrätt till Minuba. Kunden får under inga omständigheter överlåta Minuba eller relaterat material till tredje part, om det inte finns ett specifikt skriftligt avtal om detta.
Kundansvar
Endast kunden är ansvarig för all typ av aktivitet som sker genom användning av kundens DEMO-konton, inklusive att komma ihåg att logga ut efter avslutad användning.
Kunden ska omedelbart informera Minuba AB om någon form av obehörig användning av kundens lösenord eller DEMO-konton, samt varje annan form av säkerhetsbrott som kunden känner till eller misstänker. På samma sätt ska kunden efter bästa förmåga omedelbart försöka stoppa all olaglig kopiering och distribution av innehåll, om kunden har kunskap om detta.
Behandling av personuppgifter
Minuba AB är gentemot kunden databehandlare för de personuppgifter som kunden lagrar och i övrigt behandlar i Minuba. För behandling av kundens personuppgifter har följande avtalats: Båda parter ska kontinuerligt genomföra lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder som uppfyller kraven i förordning 2016/679 (”Förordningen”), för att säkra de registrerades rättigheter.
Minuba AB ska följa och uppfylla kraven i artikel 28 i förordningen, inklusive mot sedvanlig timdebitering, bistå kunden med den hjälp som anges i artikel 28 och tillhandahålla information och nödvändig dokumentation till kunden, så att kunden kan övervaka Minuba AB:s efterlevnad av kraven i artikel 28, inklusive genom att möjliggöra och bidra till revision och granskning.
Minuba AB ska ha rätt att på egen bekostnad och risk använda underleverantörer som också behandlar kundens personuppgifter. Minuba AB ska vid avsedda byte av en underleverantör eller användning av en ny underleverantör skriftligen meddela kunden, minst 30 dagar före det avsedda bytet/nya underleverantören. Kunden har rätt att invända mot det avsedda bytet/nya underleverantören.
Minuba AB ser till att alla underleverantörer uppfyller kraven i artikel 28 i förordningen och skyldigheterna i detta avsnitt.
Minuba AB får inte utan kundens skriftliga förhandsmedgivande överföra kundens personuppgifter till länder utanför EU/EES.
All behandling av kundens personuppgifter sker enligt kundens dokumenterade instruktion. Den dokumenterade instruktionen utgörs dels av parternas avtalsgrund, så de behandlingar som är nödvändiga för att Minuba AB kan uppfylla ingångna avtal med kunden, kan utföras, och dels av de särskilda instruktioner som kunden kan ge till Minuba AB.
Om kunden inte instruerar Minuba AB annorlunda, är Minuba AB berättigade och skyldiga att radera kundens personuppgifter senast 3 månader efter att affärsförhållandet mellan parterna slutgiltigt har upphört.
Kunden får inte använda Minuba för behandling av andra kategorier av registrerade eller andra typer av personlig information, än vad Minuba är avsett för.
Minuba AB har rätt att anonymisera kundens information och andra data och använda dem, antingen själv eller i samarbete med andra.
Minuba AB har rätt att använda kundens data, inklusive personuppgifter, i anonymiserad form, där det inte är möjligt att spåra data eller personuppgifter till kunden eller någon specifik fysisk person, inklusive i samarbete med tredje part
Ansvarsbegränsning
Ingen av parterna är ansvariga gentemot den andra parten för indirekta skador, följdskador eller särskilda skador, inklusive förlust av vinst, förlust av data eller krav från eventuella tredje parter. Denna ansvarsbegränsning gäller oavsett orsaken till problemet, inklusive, men inte begränsat till, vårdslöshet.
Minuba AB är inte ansvarig för eventuell obehörig åtkomst till, eller ändring av, kundens överföringar eller data, material, informationer eller data som skickats eller mottagits, oavsett om data har mottagits av Minuba AB, samt varje transaktion som registreras i Minuba.
Tvister och meningsskiljaktigheter
Om detta avtal ger upphov till meningsskiljaktigheter mellan parterna, ska dessa försöka lösas i godo. Om en godtagbar lösning inte kan uppnås, ska meningsskiljaktigheterna avgöras enligt dansk lag, med Maritima och Handelsrätten som överenskommen domsrätt.