Orderhantering i Minuba

Orderhanteringssystem till hantverkare och serviceföretag

Har du koll på alla arbetsprocesser och fungerar ditt flöde från offert till faktura?

Med Minubas ordersystem för hantverkare skapar du en ny arbetsorder snabbt och smidigt.

Vi har gjort det enkelt för dig att skapa offerter, fylla i arbetskort med timmar och material, fakturera dina kunder och mycket mer.

Se hela flödet och följ med i en arbetsorder

Minubas ”Överblick” visar dig vilken status jobben har: Offerter, Nya (godkända men ej påbörjade), Pågår, Färdiga och Arkiv. Minubas visuella översikt på arbetskortet ger dig dessutom en tydlig bild av vart du befinner dig i arbetsprocessen.

Minuba är molnbaserat och finns tillgängligt på både webb och app. Tack vare appen får du och dina medarbetare direkt tillgång till era ordrar. Du kan registrera ny information via plattan eller mobilen och allt hamnar direkt hos medarbetarna som kan börja jobba.

Kontaktinformation, arbetsbeskrivning, dokumentation, materialregistrering och tidrapportering finns alltid tillgänglig . Smartare än så blir det inte!

Orderhantering på datorn

Med hjälp av processpilarna som du hittar högst upp på arbetskortet kan du alltid följa med i utvecklingen. Dessa ändrar färg och rubriker efter hand som arbetet går framåt. Processpilarna ändras alltså automatiskt och du behöver inte fråga ditt team om hur det går med arbetsordern utan har full kontroll själv.

Du kan även se vilka medarbetare som jobbar på en order, vilka timmar och material som har registrerats samt om kontrollrapporter är ifyllda.

Orderhantering utvecklat för dig: Anpassa ordersystemet efter företagets behov.

Om det finns information som inte är relevant för alla, eller som inte ska delas med hela företaget, kan du anpassa Minuba efter det.

Du kan ange vilka medarbetare som ska ha tillgång till olika arbetskort, eller ta bort budget och priser på en order, så att det inte är synligt för andra än dig själv.

Få bättre koll på arbetsprocesserna med orderhantering för hantverkare:

Med Minubas orderhantering kan du:

  • Kontrollera ditt arbetsflöde
  • Få översikt över alla ordrar i företaget
  • Visuella processpilar visar hur arbetet framskrider
  • Allt är samlat på ett arbetskort: timmar, material, dokument, fakturor och kontrollrapporter
  • Skapa nya offerter och ordrar direkt i mobilen
  • Få mer kontroll genom att definiera vem som ska se vad på en order

Minuba har gratis support alla vardagar mellan 09:00 - 16:00

Minuba har ett duktigt supportteam som hjälper dig med alla dina frågor.

Du kan ringa eller skriva in till oss alla vardagar mellan 9-16. Läs mer om vår support här.

Kontakta oss för mer information

Vill du veta mer om Minuba och hur det kan öka er effektivitet och omsättning i företaget, kan du kontakta oss genom nedanstående formulär.