Materialregistrering
Materialregistrering för hantverkare - förlora inte pengar på glömt material
Har du översikt över företagets materialanvändning på en order?
Hantverkare utan ett ordentligt orderhanteringssystem glömmer i genomsnitt att registrera upp till 25 % av materialet de använder på en order. Det finns därför mycket pengar att spara genom att registrera materialen på rätt sätt.
Minubas materialregistreringsfunktion gör det enkelt för dig att kontinuerligt registrera och hantera förbrukningen för varje order - både ditt eget material och det du köpen in från grossisterna.
Gör materialregistreringen enklare i ditt hantverksföretag
Oavsett om du loggar in på Minuba via mobilen eller webbapplikationen är det enkelt att navigera i dina materialregistreringar och snabbt hitta det du söker.
Materialregistreringsfunktionen gör att den bl.a. möjligt att söka efter ett specifikt materialnummer under en order.
Du kan också bestämma hur många rader du vill se åt gången.
Digital materialregistrering är också en del av Minuba GO!
Med Minuba GO! gör vi vardagen lättare för små hantverks- och serviceverksamheter med upp till 2 användare – helt gratis!
Vi har ett starkt samarbete med svenska grossister – detta har flera fördelar för dig!
På Minuba har vi ett starkt samarbete med grossister vilket ger dig tillgång till mer än en miljon produkter i vårt system – så att du alltid kan hitta det material och den information du behöver.
Vi har också gjort det möjligt för dig att skapa dina egna material, så att du inte behöver hålla reda på det själv vid sidan av. Då slipper du krånglet.
Dessutom kan du automatiskt koppla dina EDI fakturor till dina ordrar, så att materialet från din EDI faktura och det som registrerats av dina medarbetare samlas på samma arbetsorder.
Få bättre koll på arbetsprocesserna med digital materialregistrering
Med Minubas orderhantering kan du:
- Kontrollera ditt arbetsflöde
- Få översikt över alla ordrar i företaget
- Visuella processpilar visar hur arbetet går framåt
- Allt är samlat på ett arbetskort: timmar, material, dokument, fakturor och kontrollrapporter
- Skapa nya offerter och ordrar direkt i mobilen
- Få mer kontroll genom att definiera vem som ska se vad på en order
Företagsekonomi
Kommer du ihåg efterkalkylerna?
Varför ska man göra en efterkalkyl? Att göra efterkalkyler ger en unik möjlighet att se vad du kan göra bättre nästa gång. Du kan använda dina erfarenheter från tidigare projekt för att förbättra din verksamhet. Vad …
Se fler av Minubas funktioner här
Minubas avtals- och servicevillkor
Detta avtal gäller från upprättandet av DEMO-kontot, och tills ett faktiskt kundförhållande träder i kraft, eller DEMO-kontot avvecklas.
Syftet med DEMO-kontot är att ge företag i Minubas målgrupp möjligheten att utan förpliktelser prova Minuba. Vid skapandet av DEMO-kontot, förklarar upprättaren att hen förstår att bli kontaktad av en av Minubas försäljningskonsulter.
Sekretess och konfidentialitet
Båda parter går med på att, även efter DEMO-periodens slut, inte på något sätt avslöja några former av känslig information rörande den andra parten, inklusive, men inte begränsat till, kund- och ärendeinformation, affärsrelationer och annan anknytning till den andra parten, inklusive personer, företag eller andra organisationer.
Egendom och upphovsrätt
Minuba AB har egendoms- och upphovsrätt till Minuba. Kunden får under inga omständigheter överlåta Minuba eller relaterat material till tredje part, om det inte finns ett specifikt skriftligt avtal om detta.
Kundansvar
Endast kunden är ansvarig för all typ av aktivitet som sker genom användning av kundens DEMO-konton, inklusive att komma ihåg att logga ut efter avslutad användning.
Kunden ska omedelbart informera Minuba AB om någon form av obehörig användning av kundens lösenord eller DEMO-konton, samt varje annan form av säkerhetsbrott som kunden känner till eller misstänker. På samma sätt ska kunden efter bästa förmåga omedelbart försöka stoppa all olaglig kopiering och distribution av innehåll, om kunden har kunskap om detta.
Behandling av personuppgifter
Minuba AB är gentemot kunden databehandlare för de personuppgifter som kunden lagrar och i övrigt behandlar i Minuba. För behandling av kundens personuppgifter har följande avtalats: Båda parter ska kontinuerligt genomföra lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder som uppfyller kraven i förordning 2016/679 (”Förordningen”), för att säkra de registrerades rättigheter.
Minuba AB ska följa och uppfylla kraven i artikel 28 i förordningen, inklusive mot sedvanlig timdebitering, bistå kunden med den hjälp som anges i artikel 28 och tillhandahålla information och nödvändig dokumentation till kunden, så att kunden kan övervaka Minuba AB:s efterlevnad av kraven i artikel 28, inklusive genom att möjliggöra och bidra till revision och granskning.
Minuba AB ska ha rätt att på egen bekostnad och risk använda underleverantörer som också behandlar kundens personuppgifter. Minuba AB ska vid avsedda byte av en underleverantör eller användning av en ny underleverantör skriftligen meddela kunden, minst 30 dagar före det avsedda bytet/nya underleverantören. Kunden har rätt att invända mot det avsedda bytet/nya underleverantören.
Minuba AB ser till att alla underleverantörer uppfyller kraven i artikel 28 i förordningen och skyldigheterna i detta avsnitt.
Minuba AB får inte utan kundens skriftliga förhandsmedgivande överföra kundens personuppgifter till länder utanför EU/EES.
All behandling av kundens personuppgifter sker enligt kundens dokumenterade instruktion. Den dokumenterade instruktionen utgörs dels av parternas avtalsgrund, så de behandlingar som är nödvändiga för att Minuba AB kan uppfylla ingångna avtal med kunden, kan utföras, och dels av de särskilda instruktioner som kunden kan ge till Minuba AB.
Om kunden inte instruerar Minuba AB annorlunda, är Minuba AB berättigade och skyldiga att radera kundens personuppgifter senast 3 månader efter att affärsförhållandet mellan parterna slutgiltigt har upphört.
Kunden får inte använda Minuba för behandling av andra kategorier av registrerade eller andra typer av personlig information, än vad Minuba är avsett för.
Minuba AB har rätt att anonymisera kundens information och andra data och använda dem, antingen själv eller i samarbete med andra.
Minuba AB har rätt att använda kundens data, inklusive personuppgifter, i anonymiserad form, där det inte är möjligt att spåra data eller personuppgifter till kunden eller någon specifik fysisk person, inklusive i samarbete med tredje part
Ansvarsbegränsning
Ingen av parterna är ansvariga gentemot den andra parten för indirekta skador, följdskador eller särskilda skador, inklusive förlust av vinst, förlust av data eller krav från eventuella tredje parter. Denna ansvarsbegränsning gäller oavsett orsaken till problemet, inklusive, men inte begränsat till, vårdslöshet.
Minuba AB är inte ansvarig för eventuell obehörig åtkomst till, eller ändring av, kundens överföringar eller data, material, informationer eller data som skickats eller mottagits, oavsett om data har mottagits av Minuba AB, samt varje transaktion som registreras i Minuba.
Tvister och meningsskiljaktigheter
Om detta avtal ger upphov till meningsskiljaktigheter mellan parterna, ska dessa försöka lösas i godo. Om en godtagbar lösning inte kan uppnås, ska meningsskiljaktigheterna avgöras enligt dansk lag, med Maritima och Handelsrätten som överenskommen domsrätt.