Fakturering
Faktureringsprogram för hantverkare och serviceföretag
Tycker du att det är svårt att ha full överblick över verksamhetens fakturering? Har du koll på vad som har fakturerats och vad som väntar på att bli fakturerat?
Med faktureringsprogram från Minuba har du alltid en fullständig överblick över vilka projekt som har fakturerats, vilka som har krediterats och vilka fakturor som fortfarande väntar på att bli färdiga.
Med vårt faktureringssystem kan du enkelt och snabbt skapa och skicka en faktura till din kund direkt via mobilen. Minuba finns både som mobil- och webbapplikation, vilket gör det enkelt för dig fakturera oavsett om du är på kontoret eller ute hos kunden.
Få gratis fakturering till ditt företag med Minuba GO!
Med Minuba GO! gör vi vardagen lättare för små- och mellanstora hantverksföretag. Minuba GO! är gratis och du kan ha 2 användare.
Funktionen fakturering finns också tillgänglig i Minuba GO!
Fakturera hela arbetet med Minuba
Minubas faktureringsprogram skapar automatiskt ett digitalt fakturautkast när du skapar en arbetsorder. Fakturan uppdateras i takt med att arbetskortet fylls i, så du kan vara säker på att allt som registrerats på ordern också kommer med på din faktura. Du kan även fakturera extra arbete separat på fakturan.
När projektet är färdigt och du är redo för att godkänna fakturan kan du förhandsgranska din PDF. Fakturan skickas via e-post och kommer automatiskt vidare till ditt bokföringssystem.
Smidig hantering av husavdrag
Minubas system gör det enkelt att hantera ROT-, RUT- och Grön teknik-avdrag för dina ordrar och fakturor. Genom att automatisera beräkningar och hantering av dessa avdrag sparar du tid och minskar risken för fel. Allt du behöver göra är att ange rätt information i systemet, så sköter Minuba resten – från beräkning av avdraget till att säkerställa att all nödvändig information inkluderas på fakturan. På så sätt kan du fakturera snabbare och mer effektivt, utan krångel.
Vårt mål är att erbjuda marknadens bästa lösning för hantering av husavdrag och vi har arbetat hårt för att nå detta. Få en detaljerad översikt projektets utveckling via knappen nedan.
Exportera dina fakturor till ditt ekonomisystem
På Minuba samarbetar vi med flera olika ekonomisystem. Se våra integrationspartners här. Behöver du en speciell integration som du inte hittar i översikten är du välkommen att kontakta oss så tittar vi närmare på det
Låt inte krånglig fakturering stå i vägen för ditt dagliga arbete
Därför ska du välja fakturering med Minuba
- Fullständig översikt över vad som har fakturerats, krediterats eller väntar på att bli fakturerat
- Fakturan skapas automatiskt när en order godkänns
- Fakturan uppdateras regelbundet i takt med att ordern fylls i
- Fakturera extra arbete separat
- Skicka din faktura via Minubas app när du inte har datorn tillgänglig
Företagsekonomi
Goda råd för att öka företagets likviditet
Vad är likviditet? Likviditet beskriver förhållandet mellan omsättningstillgångar och kortfristiga skulder. Likviditet är ett företags förmåga att snabbt konvertera sina tillgångar till kontanter. Det hänvisar till hur lätt ett företag kan få tag på pengar när …
Se fler av Minubas funktioner här
Minubas avtals- och servicevillkor
Detta avtal gäller från upprättandet av DEMO-kontot, och tills ett faktiskt kundförhållande träder i kraft, eller DEMO-kontot avvecklas.
Syftet med DEMO-kontot är att ge företag i Minubas målgrupp möjligheten att utan förpliktelser prova Minuba. Vid skapandet av DEMO-kontot, förklarar upprättaren att hen förstår att bli kontaktad av en av Minubas försäljningskonsulter.
Sekretess och konfidentialitet
Båda parter går med på att, även efter DEMO-periodens slut, inte på något sätt avslöja några former av känslig information rörande den andra parten, inklusive, men inte begränsat till, kund- och ärendeinformation, affärsrelationer och annan anknytning till den andra parten, inklusive personer, företag eller andra organisationer.
Egendom och upphovsrätt
Minuba AB har egendoms- och upphovsrätt till Minuba. Kunden får under inga omständigheter överlåta Minuba eller relaterat material till tredje part, om det inte finns ett specifikt skriftligt avtal om detta.
Kundansvar
Endast kunden är ansvarig för all typ av aktivitet som sker genom användning av kundens DEMO-konton, inklusive att komma ihåg att logga ut efter avslutad användning.
Kunden ska omedelbart informera Minuba AB om någon form av obehörig användning av kundens lösenord eller DEMO-konton, samt varje annan form av säkerhetsbrott som kunden känner till eller misstänker. På samma sätt ska kunden efter bästa förmåga omedelbart försöka stoppa all olaglig kopiering och distribution av innehåll, om kunden har kunskap om detta.
Behandling av personuppgifter
Minuba AB är gentemot kunden databehandlare för de personuppgifter som kunden lagrar och i övrigt behandlar i Minuba. För behandling av kundens personuppgifter har följande avtalats: Båda parter ska kontinuerligt genomföra lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder som uppfyller kraven i förordning 2016/679 (”Förordningen”), för att säkra de registrerades rättigheter.
Minuba AB ska följa och uppfylla kraven i artikel 28 i förordningen, inklusive mot sedvanlig timdebitering, bistå kunden med den hjälp som anges i artikel 28 och tillhandahålla information och nödvändig dokumentation till kunden, så att kunden kan övervaka Minuba AB:s efterlevnad av kraven i artikel 28, inklusive genom att möjliggöra och bidra till revision och granskning.
Minuba AB ska ha rätt att på egen bekostnad och risk använda underleverantörer som också behandlar kundens personuppgifter. Minuba AB ska vid avsedda byte av en underleverantör eller användning av en ny underleverantör skriftligen meddela kunden, minst 30 dagar före det avsedda bytet/nya underleverantören. Kunden har rätt att invända mot det avsedda bytet/nya underleverantören.
Minuba AB ser till att alla underleverantörer uppfyller kraven i artikel 28 i förordningen och skyldigheterna i detta avsnitt.
Minuba AB får inte utan kundens skriftliga förhandsmedgivande överföra kundens personuppgifter till länder utanför EU/EES.
All behandling av kundens personuppgifter sker enligt kundens dokumenterade instruktion. Den dokumenterade instruktionen utgörs dels av parternas avtalsgrund, så de behandlingar som är nödvändiga för att Minuba AB kan uppfylla ingångna avtal med kunden, kan utföras, och dels av de särskilda instruktioner som kunden kan ge till Minuba AB.
Om kunden inte instruerar Minuba AB annorlunda, är Minuba AB berättigade och skyldiga att radera kundens personuppgifter senast 3 månader efter att affärsförhållandet mellan parterna slutgiltigt har upphört.
Kunden får inte använda Minuba för behandling av andra kategorier av registrerade eller andra typer av personlig information, än vad Minuba är avsett för.
Minuba AB har rätt att anonymisera kundens information och andra data och använda dem, antingen själv eller i samarbete med andra.
Minuba AB har rätt att använda kundens data, inklusive personuppgifter, i anonymiserad form, där det inte är möjligt att spåra data eller personuppgifter till kunden eller någon specifik fysisk person, inklusive i samarbete med tredje part
Ansvarsbegränsning
Ingen av parterna är ansvariga gentemot den andra parten för indirekta skador, följdskador eller särskilda skador, inklusive förlust av vinst, förlust av data eller krav från eventuella tredje parter. Denna ansvarsbegränsning gäller oavsett orsaken till problemet, inklusive, men inte begränsat till, vårdslöshet.
Minuba AB är inte ansvarig för eventuell obehörig åtkomst till, eller ändring av, kundens överföringar eller data, material, informationer eller data som skickats eller mottagits, oavsett om data har mottagits av Minuba AB, samt varje transaktion som registreras i Minuba.
Tvister och meningsskiljaktigheter
Om detta avtal ger upphov till meningsskiljaktigheter mellan parterna, ska dessa försöka lösas i godo. Om en godtagbar lösning inte kan uppnås, ska meningsskiljaktigheterna avgöras enligt dansk lag, med Maritima och Handelsrätten som överenskommen domsrätt.